صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

عضو شورای شهر مشهد مقدس گفت: برگزاری جشنواره «حکیم توس» جزو اولویت‌های ماست که آن را پیگیری می‌کنیم. من باور دارم ادبیات قله هنر است.

مهدی ناصحی در گفتگو با شهرآرانیوز اظهار کرد: مشهد مقدس در کنار عنوان «پایتخت معنوی ایران» به‌واسطه وجود مرقد مطهر امام‌رضا (ع)، شهر ادبیات و حماسه است. وجود مقبره حکیم توس ابوالقاسم فردوسی و شاعران و نویسندگان ارزشمند و چیره‌دست مشهدی سابقه روشنی به حساب می‌آید. برگزاری جشنواره «حکیم توس» جز اولویت‌های ماست که آن را پیگیری می‌کنیم و من معتقدم ادبیات قله هنر است.

وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین موضوعات در حوزه فرهنگی و مدیریت شهری زیباسازی فضای شهری با استفاده از هنر هنرمندان مشهد است، افزود: در این حوزه، معاون فرهنگی ما همکاری بسیار خوبی را با هنرمندان مشهدی داشته است. نمونه بارز در این موضوع، تلاش همکارانم در زمینه المان‌سازی برای برنامه‎‌‌هایی از قبیل «استقبال از بهار»، جشنواره «نور» و سرود‌هایی است که به مناسب سال جدید و ماه مبارک رمضان اجرا شد. همچنین المان‌های زیبایی توسط هنرمندان مشهدی طراحی شده و برای استفاده مردم در مناسبت‌های خاص رونمایی شد.

عضو شورای شهر مشهد بیان کرد: در حوزه‌های مختلفی از جمله تئاتر، فیلم، سرود و اکران و المان‌های شهری از ظرفیت هنرمندان مشهدی استفاده می‌شود.

معتقد هستیم که اگر بخواهیم سیاست‎‌‌های شورا را در حوزه‌های فرهنگی اعمال کنیم، باید در قالب هنر به مردم ارائه شود تا پذیرش آن ارتقا پیدا کند و مورد استفاده مردم قرار بگیرد.

ناصحی تصریح کرد: در قالب کارگاه‌های تخصصی هنر و رسانه، مسئولان این حوزه در کمیسیون فرهنگی دور هم جمع می‌شوند و در حوزه راهبردی موضوعات را دنبال می‌کنند. در موضوعات اجرایی و تخصصی، از هنرمندان مشهدی دعوت می‌شود و بعد از جمع‌بندی، طرح‌ها به داوری گذاشته می‌شود.

 

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.