صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

فرماندهی مرکزی ارتش امریکا (سنتکام) گفته که جنرال مایکل اریک کوریلا با جنرال عاصم منیر، رییس ستاد ارتش پاکستان دیدار کرده است.

به گزارش شهرآرانیوز، فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا (سنتکام) روز پنجشنبه، ۲۰ اردیبهشت از دیدار این مقام نظامی آمریکا از مناطق مرزی با افغانستان در ایالت خیبرپختونخوا این کشور خبر داده است.

در خبرنامه ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا آمده است که هدف دیدار کوریلا و مقام‌های نظامی پاکستان در مرز با افغانستان گفتگو بر سر تلاش‌های ضد تروریسم و مشارکت پایدار نظامی بین نیرو‌های مسلح دو کشور بود.

مقام‌های ارشد نظامی دو کشور همچنان درباره رزمایش دریایی اخیر با نام (Inspired Union ۲۰۲۴)، فرصت‌های آینده و نقش مشترک در حل چالش‌های امنیتی در منطقه و مسئولیت‌های سنتکام گفت‌وگو کردند.

در خبرنامه سنتکام آمده است: «او در آنجا با رهبری واحد یازدهم، نیرو‌های مرزی و واحد هفتم ارتش پاکستان ملاقات کرد تا در مورد عملیات ضد تروریسم در امتداد مرز گفتگو کند.»

فرمانده سنتکام از توانایی نیرو‌های پاکستان تمجید کرده و گفته که مشتاقانه آماده تقویت مشارکت نظامی با اسلام‌آباد است.

این مقام آمریکایی در حالی از نقاط مرزی پاکستان با افغانستان دیدار کرده که این کشور به دلیل خروج از افغانستان و افزایش تهدیدات تروریستی بار‌ها مورد انتقاد قرار گرفته است.

دولت بایدن در واکنش به این انتقاد‌ها گفته است که فعالیت‌های دیده‌بانی‌اش از افغانستان و تهدید‌های امنیتی از این کشور را افزایش می‌دهد.

منبع: هشت صبح 

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.