صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

واکنش نخست وزیر ژاپن به شهادت رئیس جمهوری ایران

  • کد خبر: ۲۲۹۲۸۲
  • ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۲
نخست وزیر و وزیر امور خارجه ژاپن در پیام‌های جداگانه شهادت آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور و حسین امیرعبدالهیان وزیر امور خارجه را به ملت ایران تسلیت گفتند.

به گزارش شهرآرانیوز، فومیو کیشیدا، نخست‌وزیر ژاپن، در بیانیه‌ای اعلام کرد: از درگذشت ناگهانی عالی‌جناب آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران، بسیار متأسفم.

این بیانیه افزود: بر اساس روابط دوستانه دیرینه ژاپن و ایران، من گفتگو‌های صریحی با رئیس جمهور ایران در مورد روابط دوجانبه بین ژاپن و ایران و همچنین وضعیت منطقه از طریق دیدار‌های مستقیم و گفتگو‌های تلفنی داشته ام.

کیشیدا اضافه کرد: من از طرف دولت و مردم ژاپن مراتب تسلیت خود را به دولت ایران، ملت ایران و خانواده داغدار ابراز می‌کنم.

کامیکاوا یوکو وزیر امور خارجه ژاپن نیز در پیامی خطاب به علی باقری کنی سرپرست وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، نوشت: از خبر درگذشت ناگهانی مقامات عالی از جمله آیت الله ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور محترم جمهوری اسلامی ایران و حسین امیرعبداللهیان، وزیر محترم امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، عمیقا متاثر شدم.

وی افزود: این حادثه زمانی دهد رخ می‌که اینجانب در ملاقات سران ۲ کشور در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد در ماه سپتامبر سال گذشته برای اولین بار با آقای دکتر امیرعبداللهیان آشنا شدم و با ایشان در ملاقات وزرای خارجه ژاپن و ایران در ژنو در ماه دسامبر و ۲ تماس تلفنی گفتگو‌های صریحی را در مورد روابط دوجانبه و اوضاع منطقه انجام دادم و همچنان تمایل داشتم با ایشان از این پس نیز گفت و گوی بیشتری انجام دهم.

یوکو نوشت: با عرض تسلیت صمیمانه به دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران و همچنین خانواده‌های درگذشتگان، برای آرامش روح آن مقامات فقید دعا می‌کنم.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.