صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

معاون امور مشارکت های اداره کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: هنوز ابلاغ یا اعتباری ویژه مسکن معلولان در سال جدید شمسی به این استان اعلام نشده است.

غلامرضا خالدی در گفتگو با خبرنگار شهرآرانیوز با اشاره به آخرین وضعیت اشتغال و مسکن ویژه مددجویان دارای معلولیت در خراسان رضوی عنوان کرد: در حال حاضر و برای سال جدید شمسی، هیچ گونه دستورالعمل یا اعتباری از سوی بهزیستی کشور به ما داده نشده است و منتظر برنامه‌های جدید می‌باشیم.

وی ادامه داد: با این حال، در سال ۱۴۰۲ مبلغ ۱۳۳ میلیارد تومان ویژه مسکن مددجویان در قالب کمک‌های بلاعوض ساخت، ودیعه مسکن، اجاره بها و... پرداخت شده است.

خالدی با اشاره به شرایط وام‌های اشتغال سال جدید افرود: براساس قانون تسهیلات قرض الحسنه در موضوع جزء ۴ بند ب از تبصره ۲ بودجه سال جاری کشور، مبلغ ۹۷۹ میلیارد تومان جهت تسهیلات اشتغال در اختیار اداره بهزیستی خراسان رضوی قرار گرفته است که البته هنوز مشخص نیست مبلغ وام در سال جاری افزایش خواهد داشت یا خیر.

وی خاطرنشان کرد: با این حال، ما با مبنای وام ۱۵۰ میلیون تومانی پرونده‌های اشتغال مددجویان را مورد بررسی قرار خواهیم داد تا دستورالعمل سال جاری ابلاغ شود. شرایط دریافت وام هم تغییری نکرده است و متقاضیان باید مدارک خود جهت راه اندازی شغل و نیاز به تسهیلات را در «سامانه جامع مشاغل» بارگذاری کنند تا پس از بررسی و احراز شرایط، به بانک معرفی شوند.

خالدی یادآور شد: با بودجه اعلامی، خراسان رضوی باید در سال جاری ۴ هزار و ۹۰۰ فرصت شغلی مددجویان خود را محقق گرداند. خوشبختانه در سال گذشته از مجموع ۷ هزار و ۸۲۳ فرضصت شغلی، ۶ هزار و ۹۸۵ مورد یعنی معادل ۸۹ درصد تحقق اشتغال در این استان انجام شده است.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.