افزایش تعداد خانواده‌های مددجوی تحت پوشش بهزیستی به ۱.۵ میلیون خانواده آخرین آمارها از اقدامات سازمان بهزیستی کشور شهادت بی‌رحمانه جوان معلول فلسطینی به دست صهیونیست‌ها رعایت حقوق معلولان؛ چالش‌ها و فرصت‌ها حجم سرمایه صندوق حمایت از اشتغال معلولان پنج برابر شد کارنامه عملکرد ۳ ساله سازمان بهزیستی به مناسبت هفته بهزیستی؛ معلولان مغفول ماندند مستمری تیرماه معلولان واریز شد (۲۱ تیر ۱۴۰۳) پرداخت مستمری جدید کمک معیشت به معلولان، جانبازان و ایثارگران کشور + مبلغ و جزئیات توزیع و اهدای بیش‌از ۴ هزار بسته معیشتی و ارزاق عمومی به نیازمندان تحت پوشش بهزیستی خراسان‌رضوی برنامه‌های اوقات‌فراغت ویژه معلولان مشهدی با رویکرد اجتماعی‌درمانی اولین پیام تصویری مسعود پزشکیان برای معلولان | آیا رئیس جمهور منتخب حقوق معلولان را احیا خواهد کرد؟ + ویدئو رای اول نوجوان مشهدی دارای معلولیت در انتخابات ریاست جمهوری + فیلم کلاهبرداری میلیاردی از معلولان و سالمندان در استان سمنان شهروندان توان‌یاب مشهدی کجا می‌توانند رأی دهند؟ | اتخاذ تمهیدات لازم برای شعبات مناسب‌سازی‌شده اخذ رأی فرزندان شبه‌خانواده بهزیستی خراسان‌رضوی نایب‌قهرمان کشور شدند افزایش همکاری‌های توان‌بخشی و درمانی بهزیستی و جمعیت هلال‌احمر خراسان‌رضوی زنان دارای معلولیت و رنج مضاعف حضور گسترده معلولان پای صندوق‌های رای (۸ تیر ۱۴۰۳) + عکس شما از شنبه رئیس جمهور هستید یادی از عبدالله هنری؛ مردی که از معلولیت پل ساخت
سرخط خبرها

صدور سماکارت و فراهم شدن امکان سفر نیم‌بها برای معلولان

  • کد خبر: ۲۲۶۵۲۰
  • ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۳
صدور سماکارت و فراهم شدن امکان سفر نیم‌بها برای معلولان
با صدور «سماکارت» ناشنوایان، نابینایان و معلولان جسمی می‌توانند برای سفر‌های ریلی بلیت نیم‌بها دریافت کنند.

به گزارش شهرآرانیوز معضل ایاب‌و‌ذهاب برون‌شهری برای افراد دچار معلولیت شدید و خیلی شدید موضوعی است که طبق گفته معاون توان‌بخشی بهزیستی خراسان‌رضوی در قانون جامع حمایت از حقوق به آن اشاره شده است. به گفته وی، سال گذشته در‌این‌خصوص اعتباری از سوی کشور به بهزیستی استان تخصیص داده شد که در راستای آن اطلاع‌رسانی کردیم که مددجویان باقی‌مانده بلیت سفر‌های ریلی، هوایی و دریایی خود را به مددکار تحویل دهند و در قبال آن مابقی مبلغ بلیت نیمه‎بهای خود را دریافت کنند.

حمیدرضا علیزاده در گفتگو با شهرآرا بیان کرد: از سوی کشور برای ناشنوایان، نابینایان و معلولان جسمی سماکارت صادر شده که پایان سال گذشته این کارت‌ها بین مراکز بهزیستی مشهد و شهرستان‌ها توزیع و به مددجویان ارائه شده است.

وی درباره نحوه فعال شدن سماکارت‌ها گفت: در نرم‌افزار مورد‌نظر برای این کاربران نام کاربری تعریف شده است و پس از اینکه مددکار اطلاعات مددجو را وارد کند، به‌صورت خودکار برای او قرارداد چاپ می‌شود. این قرارداد پس از امضای مددجو در همان سامانه آپلود می‌شود و توسط بانک رؤیت و تأییدپذیر است؛ بنابراین سماکارت فعال می‌شود.

برای متقاضیان ۱۸ تا ۴۷ سال

علیزاده با اشاره به اینکه به مددجویانی که سماکارت برایشان صادر شده، اطلاع داده شده است تا برای تکمیل اطلاعات به مددکار خود مراجعه کنند، افزود: این کارت‌ها برای سنین ۱۸ تا ۴۷ سال صادر شده و فعلا سقف در‌نظر‌گرفته‌شده برای آنها ۲ میلیون تومان در ماه است.

معاون توان‌بخشی بهزیستی خراسان‌رضوی اضافه کرد: هنوز تعدادی از کسانی که باید سماکارت دریافت کنند، باقی مانده‌اند، اما طبق برنامه‌ریزی انجام‌شده، امسال همه مددجویانی که شامل این طرح هستند کارت دریافت خواهند کرد.

او ادامه داد: سایر افراد تحت‌پوشش بهزیستی مانند معلولان ذهنی، بیماران اعصاب‌و‌روان یا دچار اختلالات شناختی و اوتیسم گروهی هستند که نیاز به قیم دارند و به‌همین‌دلیل برای این افراد امکان صدور سماکارت وجود ندارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->