صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

کارشناس‌مسئول زعفران سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌رضوی گفت: تغییرات اقلیمی مهم‌ترین تهدید برای محصول زعفران است؛ به‌طوری‌که این تغییرات باعث نوسانات عملکرد و برهم‌خوردن عادت رشدی گیاه می‌شود.

رامین اسمی در گفت‌وگو با خبرنگار شهرآرانیوز با اعلام این خبر، اظهار کرد: مزارع جوان چهار یا پنج‌ساله پیاز‌های مرغوبی دارند که عملکرد بهتری را در فصل برداشت از خود نشان می‌دهند.

وی ادامه داد: در فصل جابه‌جایی پیاز زعفران قرار داریم و کشاورزان باید سعی کنند پیاز سالم و بدون بیماری و آفت تهیه کنند تا محصول بهتری را داشته باشند.

کارشناس‌مسئول زعفران سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌رضوی گفت: تولید پیاز سالم و گواهی‌شده یکی از اقداماتی است که در استان در حال پیگیری آن هستیم.

وی بیان کرد: تغییرات اقلیمی مهم‌ترین تهدید برای محصول زعفران است؛ به‌طوری‌که نوسانات عملکرد را منجر شده و موجب برهم‌خوردن عادت رشدی گیاه می‌شود.

وی ادامه داد: زمستان‌های بسیار سرد و تابستان‌های به‌شدت گرم و نیز بارندگی خارج از فصل، همه‌و‌همه تغییرات اقلیمی تهدید‌کننده محصول استراتژیک زعفران است.

اسمی با اشاره به اینکه سال گذشته، ۹۶ هزار هکتار از اراضی سطح زیر کشت زعفران بوده است، گفت: از این سطح با ۵۰ درصد کاهش نسبت به سال قبل از آن، به‌میزان ۱۵۱ تن زعفران تولید شد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.