آیا الان وقت خرید طلاست یا بعد از انتخابات؟ فروش طلای دست دوم به‌صورت رسمی ممنوع شد آیین‌نامه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان ابلاغ شد (۴ تیر ۱۴۰۳) بیش از ۹۰ درصد از افرادی که وارد طلافروشی می‌شوند، به دنبال خرید طلای دست دوم هستند ارزان‌ترین موبایل‌های برند‌های مختلف کدام‌اند؟ (۴ تیر ۱۴۰۳) دوربین مداربسته، آرایشگاه زنانه در مشهد را به پلمب کشاند کام سهامداران بالاخره شیرین شد | گزارش وضعیت بازار سهام (۴ تیر ۱۴۰۳) تعیین نرخ بلیت هواپیما بر عهده سازمان هواپیمایی کشوری است هر گرم طلای ۱۸ عیار در مشهد چند؟ (۴ تیر ۱۴۰۳) هزینه نصب و جداسازی کولر گازی در مشهد چقدر است؟ قیمت امروز طلا، دلار، سکه، ارز دیجیتال (۴ تیر ۱۴۰۳) | طلا ۳.۴ میلیون و دلار ۶۰ هزار تومان شد بخش‌نامه جدید بانک مرکزی؛ پرداخت وام اشتغال به هر نفر فقط یک بار قیمت خودرو‌های خارجی و کارکرده در مشهد (۴ تیر ۱۴۰۳) | بنز ۲۰۱۳، هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان چگونه خودرو وارداتی بخریم؟ قیمت خودرو‌های داخلی و کارکرده در مشهد (۴ تیر ۱۴۰۳) متقاضیان دسته‌چک بخوانند | شرط جدید بانک مرکزی برای صدور دسته‌چک‌های صیادی سهم زنان از تسهیلات مشاغل خانگی چقدر است؟ شرایط رایگان‌شدن قبوض آب اعلام شد عرضه ۳۱ خودروی وارداتی از طریق سامانه یکپارچه خودرو + جزئیات قیمت امروز میوه و صیفی‌جات در مشهد (۴ تیر ۱۴۰۳) | هلو ۱۰ هزار تومان ارزان‌تر شد هشدار به مشترکان پرمصرف آب | آب شرب مشترکان بدمصرف با اطلاع قبلی قطع می‌شود مهمانی‌هایی که به خاطره تبدیل شدند | از هزینه گزاف ولیمه حاجیان تا سفره‌هایی که هر روز آب می‌روند قیمت امروز پرفروش‌ترین مدل‌های اپل، سامسونگ و شیائومی (۳ تیر ۱۴۰۳) خروج دوباره پول حقیقی از بازار سهام | گزارش وضعیت بورس (۳ تیر ۱۴۰۳) ارسال بیش از ۷۰۰۰ گزارش و شکایت فساد از سطح خراسان رضوی به بازرسی کل استان در سال ۱۴۰۲ رشد حدود یک‌درصدی قیمت طلا در بازار مشهد (۳ تیر ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

پیش‌بینی برداشت ۴۰۰ هزار تن جو از اراضی خراسان‌رضوی

  • کد خبر: ۲۳۰۷۶۲
  • ۰۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۴
پیش‌بینی برداشت ۴۰۰ هزار تن جو از اراضی خراسان‌رضوی
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌رضوی گفت: با آغاز برداشت محصول جو از اراضی زیر کشت این محصول، پیش‌بینی داریم ۴۰۰ هزار تن محصول در استان برداشت شود.

محمد میری‌دیسفانی روز سه‌شنبه در گفتگو با خبرنگار شهرآرانیوز بیان کرد: امسال در سطح استان، ۱۲۷ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی زیر کشت محصول جو قرار گرفته که از این میزان، ۱۰۷ هزار هکتار آبی و ۲۰ هزار هکتار به صورت دیم کشت شده که پیش‌بینی برداشت بیش از ۴۰۰ هزار تن محصول از این سطح را داریم.

وی با بیان اینکه برداشت جو از مزارع این استان از اول خرداد ماه از شهرستان‌های جنوبی استان آغاز شده است، گفت: ارقام کشت‌شده در سطح استان عمدتاً رقم یوسف، بهمن، ریحان، بهرخ و… و متوسط عملکرد جو آبی ۳.۸ تن در هکتار است.

میری افزود: حدود هزار دستگاه کمباین عملیات برداشت غلات را در این استان در سال جاری به عهده خواهند داشت و در این رابطه اکیپ‌های برداشت متشکل از کارشناسان مجرب مستقر در مدیریت‌های جهاد کشاورزی شهرستان‌های استان به‌همراه کارشناسان ناظر بخش خصوصی بر کار برداشت و تنظیم کمباین‌ها نظارت می‌نمایند.

وی اظهار کرد: در این ارتباط، جلسات برداشت غلات در سطح استان و شهرستان‌ها به‌منظور هماهنگی بین‌بخشی با سایر دستگاه‌های دولتی ازجمله شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی، پلیس راه، اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، اتاق اصناف کشاورزی و... در راستای تأمین سوخت مورد نیاز و تسهیل در تردد کمباین‌ها برگزار شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌رضوی گفت: در سال زراعی جاری، کار کشت بیش از ۵۰درصد مزارع جو استان به‌صورت مکانیزه و با دستگاه‌های خطی انجام شده است.

میری‌دیسفانی در مورد تأمین سوخت کمباین‌های برداشت غلات گفت: سهمیه سوخت کمباین‌های بومی به صورت ماهانه و کمباین‌های مهاجر ۱۰روزه تأمین می‌شود؛ به صورتی که برای کمباین‌های سبک مثل جاندیر۹۵۵ و جاندیر۱۰۵۵، ۶۰۰۰ لیتر در ماه و برای کمباین‌های نیمه‌سنگین و سنگین مثل کمباین‌های نیوهلند، سمپو و کلاس‌مدیوم‌۳۱۰ و همچنین جاندیر۱۱۶۵، ۹۰۰۰ لیتر در ماه در نظر گرفته شده است.

وی اقدامات انجام‌شده برای حمایت از تولید‌کنندگان جو را توزیع بموقع نهاده‌ها، توزیع بذر اصلاح‌شده، ارائه خدمات فنی و کارشناسی و اطلاع‌رسانی و پیگیری بیمه محصول بیان کرد.

وی خاطرنشان کرد: امسال نیز با انجام اقدامات مراقبتی و حفاظتی مناسب تلاش شده است که این اراضی از هرگونه آفت و نیز دیگرعوامل خسارت‌زایی که منجر به کاهش عملکرد کمی و کیفی محصول می‌شود، به‌دور باشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->