صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

اضافه شدن ۵ فیلم جدید به چرخه اکران سینما‌ها در آخرین روز‌های بهار گیشه سینماها را داغ‌تر می‌کند.

شکیبا افخمی راد | شهرآرانیوز؛ سینما‌های کشور هم زمان با نزدیک شدن به فصل تابستان، چند فیلم جدید را جایگزین برخی فیلم‌های نوروزی درحال اکران خواهند کرد تا گیشه، جانی دوباره بگیرد. براساس اعلام شورای صنفی نمایش، قرارداد اکران پنج فیلم ثبت شده است که از میان آن ها، فیلم «تگزاس ۳» زودتر از دیگر آثار و از سه شنبه ۸ خرداد، روی پرده سینما‌ها رفته است. فیلم‌های «عطرآلود» و «خجالت نکش ۲» نیز قرار است از چهارشنبه این هفته ۱۶ خرداد به چرخه اکران اضافه شوند.

همچنین به فاصله یک هفته از آغاز اکران این دو فیلم، از چهارشنبه ۲۳ خرداد، دو فیلم دیگر به نام‌های «کوچه ژاپنی ها» و «آبی روشن» روی پرده خواهند رفت. چند فیلم دیگر هم به تازگی پروانه نمایش گرفته اند که انتظار می‌رود از هفته اول تیر، اکرانشان در سینما‌های سراسر کشور آغاز شود که مهم‌ترین آن‌ها «پرواز ۱۷۵»، «ساعت ۶ صبح» و «تابستان همان سال» است. ما در گزارش پیش رو پنج فیلم جدید سینما‌ها را معرفی و همچنین شانس هرکدام را برای موفقیت در گیشه بررسی کرده ایم.

امید اصلی گیشه تابستان

نام فیلم چیست؟ 

تگزاس ۳

کارگردانش چه کسی است؟ 

مسعود اطیابی که در ساخت آثار گیشه پسند تبحر دارد، «تگزاس ۳» را کارگردانی کرده است. از ساخته‌های پیشین او می‌توان به آثار کمدی ای، چون «هتل»، «انفرادی»، «دینامیت»، «بخارست» و قسمت‌های اول و دوم «تگزاس» اشاره کرد.

از فیلم چـه مـی دانیـم؟ 

«تگزاس ۳» در ادامه قسمت‌های اول و دوم آن که به ترتیب در سال‌های ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ اکران شدند، ساخته شده است. قسمت اول این فیلم در کشور برزیل می‌گذشت و به داستان شخصی به نام بهرام با بازی پژمان جمشیدی می‌پرداخت که با همراهی دوستش، ساسان با بازی سام درخشانی، قصد داشت مجوز اقامت در برزیل را دریافت کند، اما در این بین برای آن‌ها اتفاقاتی رخ داد که تحت تعقیب قرار گرفتند و رهسپار ایران شدند.

قسمت دوم، ادامه دردسر‌های این دو دوست در ایران را به تصویر می‌کشید و حالا قسمت ۳ قرار است روایتگر دردسر‌های جدید و خنده داری باشد که براساس خلاصه داستان منتشرشده از این فیلم، بی ارتباط با درگذشت پله، اسطوره فوتبال برزیل، نیست.

در «تگزاس ۳» سه بازیگر اصلی فیلم یعنی پژمان جمشیدی، سام درخشانی و گابریلا پتری حضور دارند. ژاله صامتی و مهدی هاشمی نیز که در قسمت دوم به جمع بازیگران اضافه شدند، در تگزاس ۳ جلوی دوربین رفته اند. از دیگر بازیگران این فیلم می‌توان به حامد وکیلی، هنرمند تئاتر خراسان، اشاره کرد.

میـزان اسـتقـبال از فیلـم چگونه خـواهــد بود؟

 قسمت‌های اول و دوم «تگزاس» به ترتیب با جذب یک میلیون و ۷۲۲ هزارو ۴۳ و ۲ میلیون و ۴۰۶ هزارو ۹۴۰ مخاطب به فروش بسیار خوبی دست پیدا کردند و توانستند در زمان اکرانشان درمیان پرفروش‌ترین آثار سال قرار بگیرند.

«تگزاس۳» هم که از هشتم خرداد روی پرده سینما‌ها رفته، در ادامه موفقیت قسمت‌های قبلش، در روز‌های آغازین اکران خود توانسته است بیشتر از سایر آثار درحال اکران بفروشد. این فیلم که از حضور زوج کمدی محبوب، پژمان جمشیدی و سام درخشانی، بهره گرفته است، شانس زیادی برای موفقیت در گیشه دارد و رقیبی جدی برای «تمساح خونی» و «مست عشق» محسوب می‌شود.

*بازگشت قنبر و صنم به سینما‌ها

نام فیلـم چیست؟ 

«خجالت نکش ۲؛ جدایی قنبر از صنم»

کارگردانش چه کـسی اسـت؟

رضــــا مقصودی که نوشتــــن فــــــیــلـــم نامه هــــایــــی، چون «لیلی با من است»، «همیشه پای یک زن درمیان است»، «اخلاقتو خوب کن» و «من سالوادور نیستم» را در کارنامه دارد، سال ۱۳۹۶ اولین فیلم سینمایی خود به نام «خجالت نکش» را کارگردانی کرد و حالا بعد از گذشت هفت سال، دومین قسمت این فیلم سینمایی را جلوی دوربین برده است.

از فـیلم چه مـی دانـیـم؟ 

فیلم کمدی «خجالت نکش۲» از ۱۶خرداد به چرخه اکران اضافه خواهد شد. قسمت اول این فیلم که در سی وششمین دوره جشنواره فیلم فجر حضور داشت، داستان زندگی زن و شوهری با بازی شبنم مقدمی (صنم) و احمد مهران فر (قنبر) را روایت می‌کرد که با داشتن پسر و عروس، در میان سالی بچه دار می‌شوند. خجالت نکش در سال ۱۳۹۷ روی پرده رفت و توانست به فروش ۴ میلیارد تومانی دست پیدا کند که در آن دوران، فروشی پذیرفتنی محسوب می‌شد.

در قسمت دوم «خجالت نکش»، عشق، شوخی و ماجراجویی‌های بی پایان قنبر و صنم همچنان ادامه پیدا می‌کند و این دو در موقعیتی قرار می‌گیرند که منجر به جدایی شان در مقطعی از قصه می‌شود، از این رو همچنان شاهد هنرنمایی شبنم مقدمی و احمد مهران فر، دو بازیگر اصلی فیلم، خواهیم بود، اما بازیگرانی که در قسمت قبلی نقش فرزندان و عروس‌های قنبر و صنم را بازی می‌کردند، در «خجالت نکش ۲» حضور ندارند. به این فیلم، بازیگران جدیدی با داستان‌های متفاوتی اضافه شده اند که از میان آن‌ها می‌توان به بهاره کیان افشار و بهرنگ علوی اشاره کرد.

میزان استقبال از فیلم چگونه خواهد بود؟ 

با توجه به هم زمانی اکران «خجالت نکش ۲» با «تگزاس ۳»، این فیلم، کار سختی را برای موفقیت در گیشه پیش رو دارد و شاید نتواند خودش را به رتبه‌های بالای جدول برساند، اما ازآنجایی که قسمت اول فیلم در گیشه و همچنین پخش تلویزیونی با استقبال خوبی روبه رو شد، انتظار می‌رود قسمت دوم آن بتواند تعداد درخورتوجهی از مردم را با خود همراه و به فروش پذیرفته شده‌ای دست پیدا کند.

آغاز اکران یک فیلم رضوی

نام فیلم چیست؟ 

آبی روشن

کارگردانش چه کسی است؟ 

«آبی روشن»، دومین ساخته سینمایی بابک خواجه پاشاست. او پیش از این فیلم «در آغوش درخت» را کارگردانی کرده بود که هنوز به اکران عمومی درنیامده است.

از فیلم چه می‌دانیم؟ 

«آبی روشن» که اولین محصول مشترک سازمان هنری رسانه‌ای اوج و بنیاد سینمایی فارابی به شمار می‌رود، سال گذشته در چهل ودومین جشنواره فجر حضور داشت، اما نتوانست جایزه‌ای از این رویداد را از آن خود کند. داستان این فیلم با سرقت یک سنگ قیمتی از معدن فرد معتمدی به نام حاج یونس با بازی مهران احمدی، بازیگر خراسانی، آغاز می‌شود و با سفر حاج یونس برای پیدا کردن سارق ادامه پیدا می‌کند؛ سفری که آرام آرام راز‌هایی را درباره شخصیت‌های قصه برملا می‌کند.

 «آبی روشن» درواقع یک فیلم معناگرا و یک ملودرام مذهبی است که محتوایش، مهربانی و عنایت امام رضا (ع) را دربر می‌گیرد. در این فیلم علاوه بر مهران احمدی، بازیگرانی، چون مهران غفوریان، سارا حاتمی و مرتضی امینی تبار نقش می‌آفرینند.

میزان استقبال از فیلم چگونه خواهد بود؟

«آبی روشن» فیلم تأثیرگذاری است که از موسیقی خوبی بهره گرفته است و دارای قاب بندی‌های چشم نوازی است، اما داستان آن ریتم کندی دارد که شاید نتواند هر مخاطبی را با خود همراه کند، از این رو نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم در روز‌هایی که فیلم هایی، چون «مست عشق» و «تمساح خونی» و «تگزاس ۳» اکران می‌شوند، «آبی روشن» بتواند اتفاق ویژه‌ای را در گیشه رقم بزند و در بهترین حالت در رتبه‌های پنجم به بعد قرار می‌گیرد.

*امید به استقبال از فیلمی متفاوت

نام فیلم چیست؟ 

کوچه ژاپنی‌ها

کارگردانش چه کسی است؟

 امیرحسین ثقفی که ساخت چهار فیلم «همه چیز برای فروش»، «مرگ کسب وکار من است»، «مردی که اسب شد» و «روسی» را در کارنامه دارد، اواخر سال ۱۳۹۹ «کوچه ژاپنی ها» را به عنوان پنجمین اثرش جلوی دوربین برد.

از فیلم چه می‌دانیم؟ 

فیلم «کوچه ژاپنی ها» به صورت سیاه وسفید ساخته شده است و از حضور بازیگرانی، چون فرهاد قائمیان، مجید مظفری، علی اوجی، رضا یزدانی، شیدا یوسفی، پیام احمدی نیا و تینو صالحی بهره گرفته است. سازندگان این فیلم، سه سال پیش متقاضی حضور در جشنواره فیلم فجر بودند، اما به علت دریافت نکردن مجوز از شورای پروانه نمایش، به دلیل برخی صحنه‌های خشن، نتوانستند به این رویداد سینمایی راه پیدا کنند. 

«کوچه ژاپنی ها» سرانجام پروانه نمایش گرفت و در شهریور سال گذشته برای اکران عمومی اقدام کرد، اما این اتفاق تا امسال به تعویق افتاد تا درنهایت از ۲۳ خرداد روی پرده سینما‌ها برود. در خلاصه داستان فیلم آمده است: «تو نمی‌تونی با پول همه چیز و همه کس رو بخری. یه روزی، یه جایی، یه شب، یه وقتی، یکی بالا سرته، کوچه ژاپنی ها».

میزان استقبال از فیلم چگونه خواهد بود؟ 

فیلم‌های امیرحسین ثقفی معمولا درمیان فیلم‌های عامه پسند قرار نمی‌گیرند، از این رو فروش چشمگیری هم ندارند؛ البته طبق گفته علی اکبر ثقفی، تهیه کننده فیلم «کوچه ژاپنی ها»، این فیلم با دیگر آثار امیرحسین ثقفی متفاوت است و برپایه قصه و داستان پیش می‌رود و به نوعی خانواده می‌تواند به خوبی با آن ارتباط برقرار کند. با این حال ما بازهم نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم که «کوچه ژاپنی ها» به فروش گسترده‌ای در گیشه دست پیدا کند؛ به ویژه که علاوه بر فضای متفاوت فیلم، گروه بازیگرانش نیز برای مخاطبان عام جذابیتی ندارند.

اکران یک ملودرام عاشقانه

نام فیلم چیست؟

عطرآلود

کارگردانش چه کسی است؟

«عطرآلود»، دومین ساخته مستقل هادی مقدم دوست، پس از فیلم «سربه مهر»، محسوب می‌شود. این کارگردان البته ساخت یک اپیزود از فیلم «هیهات» و نویسندگی فیلم نامه‌های آثاری، چون «آرایش غلیظ» و «شعله ور» را نیز در کارنامه دارد.

از فیلم چه می‌دانیم؟

«عطرآلود» از آثار حاضر در چهل ویکمین جشنواره فیلم فجر بود؛ فیلمی با بازی مصطفی زمانی، هدی زین العابدین، کوروش تهامی، همایون ارشادی و زنده یاد حسام محمودی که در بخش‌های بهترین موسیقی متن، طراحی صحنه، فیلم برداری، نقش اول زن و نقش اول مرد، نامزد دریافت جایزه شد، اما درنهایت تنها سیمرغ بهترین موسیقی متن را از آن خود کرد. عطرآلود یک ملودرام عاشقانه با ترکیبی از رنج، ترس و وجدان است که در ادامه سینمای انسانی مقدم دوست، چالش‌های یک زوج خوشبخت را در مسیر زندگی شان به تصویر می‌کشد.

میزان استقبال از فیلم چگونه خواهد بود؟

عطرآلود از حضور ستاره‌های پرطرفدار سینما بهره نگرفته است و در زمان اکرانش در جشنواره فیلم فجر نیز نتوانست مخاطبان زیادی را با خود همراه کند، از این رو به احتمال زیاد رقابت را به کمدی‌ها ببازد. اما به دلیل قصه روانی که درباره امید به زندگی و عشق روایت می‌کند، می‌تواند درمیان فیلم‌های اجتماعی و غیرکمدی که در حال اکران هستند، البته به جز «مست عشق»، موفق عمل کند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.