صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

بازار سهام امروز نیز همچون روز‌های گذشته شاهد خروج پول حقیقی‌ها از بازار بود که ۲۲۱ میلیارد تومان از این راه از بازار خارج شد.

به گزارش شهرآرانیوز، بازار سهام در حالی شانزدهمین روز خرداد ماه را به پایان رساند که با منفی‌شدن ۸۵ درصد نمادها، چراغ قرمز هر سه شاخص اصلی بازار روشن شد. 

شاخص کل بورس امروز با افت ۰.۲۹ درصدی به ارتفاع ۲ میلیون و ۸۱ هزار واحد افت کرد. شبندر، وامید، فولاد، فملی، شپنا و شتران بیشترین اثر منفی و نماد خودرو بیشترین اثر مثبت را بر این شاخص داشت. 

شاخص هموزن که نمایی مساوی از تمامی نماد‌های بازار را نشان می‌دهد، امروز شاهد افت ۰.۳۷ درصدی و شاخص فرابورس نیز شاهد افت ۰.۴۹ درصدی بود. 

ارزش معاملات خرد سهام و حق تقدم همچنان در سطوح پایین قرار دارد. ارزش معاملات خرد امروز به ۱۶۵۳ میلیارد تومان رسید. 

کارشناسان شرایط سردرگم فعلی بازار را به تحولات داخلی و به ویژه انتخابات پیش رو مربوط می‌دانند و معتقدند نرخ دلار و تغییرات آن می‌تواند اولین موضوع اثرگذار بر بازار سهام باشد، اما در موقعیت فعلی، مشخص‌نبودن سیاست‌های دولت جدید، وضعیت نوسانی و کاهش ارزش معاملات در بازار را رقم زده است. 

از طرفی رشد نرخ اخزا به حوالی ۳۶ درصد نیز تهدیدی جدی برای بازار سهام محسوب می‌شود. کارشناسان همچنین معتقدند در صورتی که در روز‌های آینده شاهد افت نرخ اخزا باشیم، می‌توانیم نسبت به بهبود حتی اندک بازار امیدوار باشیم.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.