صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی در خصوص خسارت‌های سیل اخیر در مشهد و خراسان رضوی، توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، سید رضا عباسی نیشابوری با اعلام این خبر، اظهار کرد: عمده خسارت‌ها مربوط به حوزه کشاورزی و در بخش زمین‌های زراعی و باغی، تاسیسات کشاورزی مانند کانال‌ها و قنات‌ها و استخر‌های ذخیره آب بوده است.

وی افزود: مجموع خسارت‌های بخش کشاورزی مربوط به سیل، بارش تگرگ و سرمازدگی طی فروردین و اردیبهشت ماه در این استان ۲۰۱ هزار و ۱۳۸ میلیارد ریال برآورد شده است.

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی گفت: در حوزه تاسیسات زیربنایی خسارت شامل وقوع سه مورد سیلاب در تاریخ‌های ۱۵، ۲۶ و ۳۰ اردیبهشت ماه گذشته بوده است.

عباسی ادامه داد: در بخش راه و تاسیسات و بنا‌های فنی جاده، ۲ هزار و ۱۳۰ میلیارد ریال، در بخش تاسیسات آب شرب شهری و روستایی هزار و ۶۹ میلیارد ریال، در حوزه شبکه برق شهری و روستایی ۴۸۹ میلیارد ریال و در بخش عشایری (به‌ویژه در بخش راه) هزار و ۴۴۱ میلیارد ریال و در سایر بخش‌ها بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال خسارت به تاسیسات زیربنایی وارد شده است.

وی با اشاره بر اینکه بیش از بر ۲ هزار واحد مسکونی و تجاری نیز در خراسان رضوی به دلیل سیل اردیبهشت ماه دچار آسیب شده است گفت: خسارات آن‌ها از طریق پرداخت تسهیلات، جبران خواهد شد.

شایان ذکر است که بارش‌های رگباری اواخر اردیبهشت همراه با تگرگ و وقوع سیلاب، مناطق مختلف شهری و روستایی خراسان رضوی را فرا گرفت که افزون بر ایجاد خسارت‌های فراوان به بخش راه، کشاورزی و زیرساخت‌های آب و برق، سبب جان باختن ۱۰ نفر در مشهد و فریمان شد.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.