صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

ارزش معاملات خرد بازار سهام در هفته‌های گذشته به زیر سطح ۲ هزار میلیارد تومان نزول داشته و به صورت منظم در محدوده‌های یک همت و دو همت در نوسان بوده که زنگ خطر را برای این بازار فعال کرده است.

به گزارش شهرآرانیوز، شاخص کل بورس در پایان وقت معاملات امروز با افت بیش از ۱۸ هزار واحد (۰.۸۹ درصد) به سطح ۲ میلیون و ۶۳ هزار واحد کاهش ارتفاع پیدا کرد. فملی، فولاد، شپنا، نوری، شبندر، شستا و فارس نماد‌هایی بودند که امروز بیشترین اثر منفی را بر این شاخص داشتند. 

شاخص هموزن نیز که نمایی بهتر از وضعیت بازار را ارائه می‌کند امروز با افت ۰.۵ درصدی مواجه شد. شاخص فرابورس هم همسو با دو شاخص اصلی دیگر کاهشی شد و یک درصد از ارتفاع روز کاری گذشته خود را از دست داد. 

یازدهمین روز معاملاتی با دامنه نوسان محدود مثبت و منفی ۲ درصد پشت سر گذاشته شد؛ محدودیتی که به‌اعتقاد کارشناسان، ادامه‌داربودن آن، وضعیت بازار را خسته‌کننده‌تر می‌کند. به نظر می‌رسد با توجه به وضعیت بازار، محدودیت دامنه نوسان دستاوردی به جز کاهش ارزش معاملات نداشته است. 

از طرف دیگر اخبار مثبت درباره تجدید ارزیابی دارایی شرکت‌های خودروساز می‌توانست به بهبود وضعیت بازار کمک کند، اما ازآنجاکه تعیین تکلیف تجدید ارزیابی دارایی شرکت‌ها و خروج خودرویی‌ها از ماده ۱۴۱ به تصمیم سران سه قوه مربوط است و با توجه به نامشخص‌بودن رئیس جدید جمهور، این موضوع با چالش‌های بسیاری مواجه شده است.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.