صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

عضویت معلولان در کتابخانه ملی لغو نشده است

  • کد خبر: ۲۳۳۴۰۲
  • ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۴
معاون کتابخانه ملی سازمان ملی اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی از لغونشدن عضویت افراد دارای معلولیت در این نهاد فرهنگی و علمی خبر داد و به آیین‌نامه منتشرشده در رسانه‌ها واکنش نشان داد.

عصمت مومنی در گفتگو با خبرنگار شهرآرانیوز با اشاره به حذف نام معلولان از ردیف اعضای واجد شرایط «عضویت عادی» در کتابخانه ملی عنوان کرد: طی چند سال اخیر، نه‌تنها دامنه فعالیت برای جامعه معلولین را محدود نکردیم، بلکه برنامه‌های مشارکتی یا فصلی، گستره مشارکت و تسهیل دریافت خدمات برای معلولان را برگزار کردیم.

وی ادامه داد: اقداماتی که در برگزاری همایش دختران توان‌خواه انجام دادیم و نظارت بر قرآن‌های بریل و همچنین جشنواره کتاب سال معلولان (کاما)، همگی در راستای افزایش حمایت ما بوده است و ابداً به‌دنبال محدودسازی نیستیم.

معاون کتابخانه ملی ایران به نقش ذاتی این سازمان اشاره و خاطرنشان کرد: کتابخانه ملی وظیفه ارائه خدمات به تمامی هم‌میهنان عزیز را دارد؛ اما این‌طور دیده می‌شود که این خدمات منحصر به شهروندان تهران است. این نگاه نیاز به اصلاح دارد و باید برای اشاعه اطلاعات، فرایند دسترس‌پذیرکردن خدمات را گسترش دهیم.

وی همچنین تصریح کرد:  این مسئله تاثیری بر ارائه خدمات ندارد و این عزیزان همچنان از اعضای این سازمان ملی محسوب می‌شوند. 

مومنی همچنین متذکر شد: آماری که از حضور و استفاده از امکانات کتابخانه ملی توسط معلولان داریم، آمار نسبتاً اندکی است و دلیل اصلی آن، عدم مناسب‌سازی محیط کتابخانه به‌خاطر پله‌های ورودی و... است؛ بنابراین سیاست ما در قبال هم‌میهنان دارای معلولیت، افزایش خدمات برخط است تا نقص حضور ایشان در ساختمان کتابخانه ملی از این جهت جبران شود.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.