پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (چهارشنبه، ۶ تیر ۱۴۰۳) | کاهش دمای روزانه در سطح استان از جمعه سخنگوی قوه‌قضائیه: تضمین سلامت انتخابات از سوی مجریان باید به‌خوبی صورت گیرد | آخرین وضعیت پرونده فساد در فوتبال شناسایی ۱۲۲ مورد مثبت تب دنگی از ابتدای سال در کشور | تب دنگی در چهار استان شیوع دارد قول وزیر کار به بازنشستگان تأمین‌اجتماعی: علی‌الحساب حقوق بازنشستگان را به‌محض تأمین منابع، پرداخت می‌کنیم + ویدئو بهترین زمان شام خوردن | برای جلوگیری از افزایش وزن در این زمان شام بخورید دلایلی که شما را به خوردن برخی مواد غذایی معتاد می‌کند + راه حل‌های ترک اعتیاد مصرف غذا‌های مضر پرداخت بدهی ۱۷۹ زندانی جرایم غیر عمد در سه ماه گذشته آمار ازدواج در خراسان‌رضوی، بیش از دوبرابر آمار طلاق است | حدنگاری ۹۲ درصد از اراضی کشاورزی استان و صدور سند مالکیت برای آن‌ها محور فیروزکوه مسدود است نتایج نهایی آزمون استعدادهای درخشان هفته اول مرداد اعلام می‌شود | انتشار کلید سوالات تا ۹ تیر توضیحات وزیر کار درباره واریزی به حساب بازنشستگان کشوری و تأمین‌اجتماعی مدیر عملیات حج تمتع آمار بازگشت حجاج ایرانی را تشریح کرد (۶ تیرماه ۱۴۰۳) اعزام ۸۰۰ دانش‌آموز مددجو از سراسر کشور به مشهد در راستای آمادگی برای آزمون سمپاد زنگ خطر انقراض ۸۶ گونه جانوری در ایران فقر آهن باعث چه مشکلاتی در کودکان می‌شود؟ رئیس فراکسیون کارگری: متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین‌اجتماعی همین امسال انجام می‌شود
سرخط خبرها

افزایش ۱۰‌درصدی دانش‌آموزان استثنایی در خراسان رضوی

  • کد خبر: ۲۳۱۱۵۶
  • ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۴
افزایش ۱۰‌درصدی دانش‌آموزان استثنایی در خراسان رضوی
رئیس آموزش‌و‌پرورش استثنایی خراسان‌رضوی، گفت: حدود ۸ هزار‌و‌۸۰۰ دانش‌آموز در مدارس استثنایی در حال تحصیل‌اند و پیش‌بینی این است که برای سال تحصیلی آینده، ۱۰‌درصد افزایش جمعیت دانش‌آموزی در مدارس استثنایی استان را شاهد باشیم.

به گزارش شهرآرانیوز، جواد روحانی در گفتگو با شهرآرا، اظهار کرد: درباره نوآموزان و دانش‌آموزان استثنایی شیوه‌نامه‌ای ثبت‌نامی داریم که در هفته آینده به مدارس ارسال خواهد شد. ثبت‌نام دانش‌آموزان میان‌پایه که اکنون در حال تحصیل هستند، از طریق سامانه در حال انجام است و آنها می‌توانند سفارش کتاب نیز بدهند.

نوبت‌گیری ۱۲۰‌هزار نفر در سامانه سنجش

وی بیان کرد: دانش‌آموزانی که می‌خواهند وارد آموزش‌و‌پرورش استثنایی شوند باید مورد سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی دانش‌آموزان بدو ورود به دبستان و پیش‌دبستانی قرار بگیرند. تاکنون ۱۲۰‌هزار نفر در سامانه سنجش نوبت‌گیری کرده‌اند و کار ارزیابی‌شان انجام شده است. البته پیش‌بینی ما این است که حدود ۱۴۰‌هزار نفر باید مورد سنجش سلامت جسمانی قرار بگیرند که تعدادی از آنها جزو اتباع هستند و هنوز شیوه‌نامه خاص ثبت‌نام آنها ارائه نشده است.

روحانی بیان کرد: دانش‌آموزان همه گروه‌های با نیاز‌های ویژه ذهنی، دانش‌آموزان چند‌معلولیتی و دارای اختلالات هیجانی و رفتاری، اوتیسم و‌... براساس شدت معلولیت در مدارس مشغول تحصیل خواهند شد.

دریافت پول، فقط برای بیمه و کتاب

وی گفت: فعلا سامانه نوبت‌دهی سنجش ۱۲‌خرداد‌ماه باز می‌شود و ممکن است این فرایند تا ۱۵‌خرداد‌ماه به اتمام برسد. پس‌از‌آن باید منتظر باشیم تا فرایند نوبت‌دهی برای دانش‌آموزانی که بازمانده از تحصیل هستند، در شهریور‌ماه باز شود. برای ثبت‌نام دانش‌آموزان استثنایی غیر از پول بیمه و کتاب، دریافت وجه دیگری از والدین ممنوع است.

وی درباره کمبود نیروی انسانی و فضای آموزشی در حوزه آموزش‌و‌پرورش استثنایی، تصریح کرد: یک آزمون استخدامی برگزار شده که تعدادی از آموزگاران از این طریق جذب خواهند شد؛ ضمن اینکه از دانشگاه فرهنگیان معلم‌های جدیدی خواهیم داشت و به‌همراه این موارد، سرباز‌معلم نیز جذب خواهیم کرد و با استفاده از ظرفیت همکاران بازنشسته و اضافه‌کار سایر معلمان، کمبود معلم جبران خواهد شد. ماه آینده می‌توانیم اعلام کنیم که چند معلم جذب آموزش‌و‌پرورش استثنایی شد‌ه‌اند. اول مهر‌ماه امسال نیز در بعضی از شهرستان‌ها که کمبود فضای آموزشی داریم، مدارس جدیدی افتتاح خواهد شد.

مداخله بهنگام، فرصت طلایی دانش‌آموزان استثنایی

روحانی مداخله بهنگام را رویکرد اصلی در ثبت‌نام دانش‌آموزان و نوآموزان مدارس استثنایی دانست که فرصتی طلایی است و افزود: برای جلوگیری از شدت معلولیت و آسیب بیشتر دانش‌آموزانی که دچار معلولیت هستند، در هر سنی که تشخیص صورت بگیرد، حتی کودکان زیر چهار سال، نیز در مراکز پذیرش می‌شوند.

وی اضافه کرد: ضمن اینکه برای کودکان یک‌و‌دو‌ساله‌ای که از لحاظ شنوایی، بینایی، اوتیسم یا نیاز ویژه ذهنی مشکل داشته باشند، کلاس‌های پیش‌دبستانی برگزار می‌شود. اکنون ۱۶۰۰‌کودک در بازه سنی کودکستان و پیش‌دبستانی در استان پذیرش شده‌اند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->