صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

تجربه‌های گذشته نشان داده است که وضعیت بورس در هفته هر طور که باشد، معمولاً چهارشنبه‌ها بازار سهام مثبت به کار خود پایان می‌دهد. در هفته جاری نیز که سراسر قرمزپوش بود، امروز و در آخرین روز کاری هفته، بازار این سنت دیرینه را حفظ کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، پس از چهار روز متوالی بورس منفی، امروز بازار بالاخره رنگ مثبت به خود دید، شاخص این بازار نزدیک به ۸ هزار واحد رشد کرد و حدود ۵۳ درصد نماد‌ها در محدوده مثبت معامله شدند. 

شاخص اصلی تالار شیشه‌ای امروز و در پایان وقت معاملات با رشد ۰.۳۹ درصدی به ارتفاع ۲ میلیون و ۴۴ هزار واحد صعود کرد. در این صعود نماد‌های فولاد، فملی، شستا، شپنا، شبندر و وغدیر بیشترین نقش‌آفرینی را کردند. 

شاخص کل هموزن و شاخص فرابورس نیز در همین راستا بالاخره روی مثبت را به خود دیدند و به ترتیب ۵۹۶ واحد و ۸۴ واحد مثبت شدند. 

امروز بالاخره پس از خروج سنگین ۵۱۹۹ میلیارد تومان پول حقیقی از ابتدای خرداد ماه تا روز گذشته، امروز شاهد ورود پول حقیقی‌ها به بازار بودیم که رقم آن به ۴۰ میلیارد تومان رسید. از سوی دیگر ۶۰ میلیارد تومان پول حقیقی‌ها از صندوق‌های درآمد ثابت نیز خارج شد. 

ارزش معاملات خرد سهام نیز امروز به عدد سه هزار و ۲۴۱ میلیارد تومان رسید. 

هر چند امروز بازار روی مثبت کمی را به خود دید، اما به نظر می‌رسد وجود ابهامات متعدد در بازار، همچنان نمی‌تواند موجب جلب اعتماد سهام‌داران و ورود سنگین پول‌های حقیقی به بازار باشد. 

محدودیت دامنه نوسان در محدوده ۲ درصد، وعده‌ها و صحبت‌های انتخاباتی نامزد‌ها و بلاتکلیفی نرخ ارز و تورم ابهاماتی است که سایه آن همچنان بر سر بازار سرمایه وجود دارد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.