صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

آمریکا و چین برای نخستین بار پس از پنج سال وقفه، مذاکرات هسته‌ای خود را در سطح غیررسمی از سرگرفتند.

به گزارش شهرآرانیوز، مذاکرات غیررسمی که در سطح مقام‌های دو طرف نبود در ماه مارس گذشته در «شانگهای» چین بر سر نگرانی‌های موجود که پکن ممکن است از توان هسته‌ای خود برای بازپس گیری تایوان به کار گیرد، برگزار شد.

بر اساس این گزارش، هیات نمایندگی چین به طرف آمریکایی بر سر این نگرانی که در صورت شکست پکن در درگیری بر سر تایوان از سلاح‌های هسته‌ای استفاده کند و یا تهدید به استفاده از آن داشته باشد، اطمینان خاطر داد که این کار را نخواهد کرد.

دیوید سانتورو (David Santoro) برگزار کننده این مذاکره غیر رسمی به رویترز گفت: هیات چینی به طرف آمریکایی کاملا اطمینان داده است که بدون استفاده از تسلیحات اتمی در نبردی متعارف بر سر تایوان قادرند که پیروز شوند.

بر اساس این گزارش، مذاکرات غیر رسمی موسوم به «مسیر ۲» (Track Two) در زمان ریاست جمهوری دونالد ترامپ در سال ۲۰۱۹ میلادی متوقف شد.

این گزارش حاکی است: پنتاگون در زمینه توان هسته‌ای چین تخمین میزند که زرادخانه اتمی پکن بین سال‌های ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۳ بیش از ۲۰ درصد افزایش داشته است و در صورتی که چین نتواند در نبردی متعارف تایوان را شکست دهد آنگاه از قدرت بازدارندگی اتمی خود استفاده می‌کند.

رویترز در ادامه گزارش داد: وزارت دفاع آمریکا سال گذشته میلادی همچنین برآورد کرد که پکن ۵۰۰ کلاهک اتمی عملیاتی در اختیار دارد که احتمالا تا سال ۲۰۳۰ این تعداد به بیش از یکهزار کلاهک اتمی افزایش خواهد یافت.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.