نماینده فلسطین: برای ناکام گذاشتن نتانیاهو نیازمند استقرار آتش بس در غزه هستیم لاوروف: بریکس پذیرش عضو جدید را موقتا متوقف می کند شهادت ۸۰ عضو خانواده هنیه از ابتدای جنگ رژیم صهیونیستی خشم کابینه نتانیاهو از مشاور امنیت داخلی به دلیل اعتراف به ناتوانی ارتش اسرائیل سفیر آمریکا: زمان آتش بس در غزه و پایان ناسازگاری حماس فرا رسیده است قالیباف: کناره‌گیری من شایعه است + فیلم حمله موشکی یمن علیه رژیم صهیونیستی با هدف قرار دادن یک کشتی (۵ تیر ۱۴۰۳) آمریکا: اسرائیل راه حل دیپلماتیک را بر درگیری با حزب الله ترجیح می دهد حماس: مردم فلسطین برای روز بعد از جنگ تصمیم می‌گیرند هنیه: توافقی که آتش‌بس و پایان تجاوزها را شامل نشود، قابل پذیرش نیست وزیر دفاع آمریکا:جنگ میان اسرائیل و حزب‌الله می تواند به جنگ منطقه‌ای منجر شود تلفات جسمی و روانی ۶۲ هزار صهیونیست‌ در جنگ غزه خصوصیات شخصیتی شهید جمهور همانند شهید بهشتی بود | وجود رابطه تعاملی میان مدیریت خراسان رضوی و دستگاه قضایی کانادا خواستار خروج شهروندانش از لبنان شد وزیر خارجه آلمان: تنها با راه حل سیاسی می توان به رنج غزه پایان داد تهدید کاخ سفید: اوکراین در نشست سران ناتو دعوتنامه عضویت دریافت نخواهد کرد زمان و محل حضور محمدباقر قالیباف در مشهد برای سخنرانی انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ مشخص شد + جزئیات واکنش تهدید آمیز نمایندگی ایران در سازمان ملل به تحریم های جدید آمریکا زمان و محل حضور سعید جلیلی در مشهد برای سخنرانی انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ مشخص شد + جزئیات بهادری جهرمی پاسخ روحانی را داد | خودتان را به فراموشی نزنید
سرخط خبرها

استقبال آمریکا از اقدام خصمانه ضدایرانی کانادا علیه سپاه پاسداران

  • کد خبر: ۲۳۴۹۰۳
  • ۰۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۵
استقبال آمریکا از اقدام خصمانه ضدایرانی کانادا علیه سپاه پاسداران
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در نشستی خبری از تصمیم دولت کانادا برای قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست سازمان‌های تروریستی این کشور استقبال کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، در پی اقدام ضدایرانی دولت کانادا با قرار دادن نام سپاه پاسداران ایران در فهرست تروریستی این کشور، «متیو میلر» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در نشستی خبری از این اقدام متحد خود علیه سپاه پاسداران حمایت کرد.

میلر در بخشی از این نشست خبری که مشروح آن در وبگاه وزارت امور خارجه این کشور منتشر شده است، گفت: ما از تصمیم کانادا برای تروریستی اعلام کردن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران استقبال می‌کنیم. این کاری است که آمریکا نیز انجام داده است.

او با ادعای تروریسم علیه سپاه پاسداران، مدعی شد که اقدامات آن «تمام جهان را تهدید می‌کند.»

وزیر امنیت کانادا روز چهارشنبه در کنفرانسی خبری اعلام کرد: امروز، من اینجا هستم تا اعلام کنم که دولت‌مان تصمیم گرفته تا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در لیست گروه‌های تروریستی قرار دهد.

او مدعی شد: این اقدام پیامی قدرتمند است که نشان می‌دهد کانادا از تمامی ابزار‌هایی که در اختیار دارد برای مبارزه با گروه‌های تروریستی همچون سپاه پاسداران انقلاب اسلامی استفاده می‌کند.

این اقدام درحالی رخ داده که سپاه پاسداران همواره خط مقدم ‎مبارزه با تروریسم در منطقه از جمله ‎داعش بوده است.

«علی باقری» سرپرست وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران اقدام کانادا در تروریستی خواندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به‌شدت محکوم کرد.

باقری طی پیام در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: اقدام غیرقانونی کانادا در تروریستی توصیف کردن بخش لاینفک نیروی رسمی نظامی جمهوری اسلامی ایران که نقشی بی‌بدیل در دفاع از امنیت ملی و تمامیت سرزمینی ایران عزیز، و حراست از امنیت و ثبات منطقه و مقابله با تروریسم داعشی داشته و دارد، تحرکی بدسگالانه و ناقض اصول و قواعد حقوق بین‌الملل، هدیه‌ای سخیف به رژیم «نسل‌کش»، تروریست‌ها و دیگر دشمنان صلح و ثبات منطقه‌ای است.

سرپرست وزارت خارجه ایران هشدار داد که «مسئولیت عواقب این تصمیم تحریک‌آمیز و غیرمسئولانه، بر عهده دولت کانادا خواهد بود.»

«ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز «این تصمیم نسنجیده دولت کانادا را حرکتی خصمانه و مغایر با موازین و اصول پذیرفته شده حقوق بین‌الملل از جمله برابری حاکمیت‌ها و عدم مداخله در امور داخلی دولت‌ها و مصداق تعرض به حاکمیت ملی ایران» دانست.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران گفت، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نهادی حاکمیتی برآمده از متن ملت ایران و دارای هویت رسمی و قانونی منبعث از قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران است که همگام با دیگر ارکان نیرو‌های مسلح، مسئولیت پاسداری از امنیت ملی و مرز‌های کشور و نیز کمک به امنیت و ثبات پایدار در منطقه از طریق مقابله با پدیده شوم تروریسم را برعهده دارد.

کنعانی تأکید کرد: اقدام مشمئز کننده دولت کانادا علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، هیچ تأثیری در تولید قدرت مشروع و بازدارنده و افزایش سطح و دامنه اقتدار این نیروی پرافتخار برآمده از متن ملت ایران ندارد.

او همچنین اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران حقوق خود را در پاسخ متناسب و متقابل در قبال این اقدام مغایر حقوق بین‌الملل و علیه ملت و دولت ایران برای خود محفوظ می‌داند.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->