صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

خراسان رضوی رتبه دوم بیشترین آمار ازدواج در کشور

  • کد خبر: ۲۳۶۲۴۲
  • ۱۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۵
براساس اعلام مرکز رصد جمعیت کشور خراسان رضوی پس از تهران رتبه دوم بیشترین آمار ازدواج در کشور را دارد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ مرکز رصد جمعیت کشور اعلام کرد: کمترین طلاق ثبت شده در کشور در سال گذشته متعلق به استان ایلام با تعداد یک هزار و ۹۶ مورد طلاق است و پس از آن هم استان‌های خراسان جنوبی، سمنان، کهکیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری با یک هزار و ۷۹۱ مورد طلاق قرار گرفته‌اند.

بر پایه آمار ثبت احوال کشور، تعداد ۴۸۱ هزار و ۳۹۴ مورد ازدواج در کشور به ثبت رسیده که بیشترین میزان ازدواج‌ها مربوط به استان تهران با تعداد ۶۳ هزار و ۹۷۳ مورد ازدواج و پس از آن نیز استان‌های خراسان رضوی با ۴۳هزار و ۸۸۷ ازدواج، خوزستان با ۳۵هزار و ۳۶۴ ازدواج، آذربایجان غربی با ۲۵هزار و ۶۹۴ ازدواج و فارس نیز با ۲۵هزار و ۱۶۶ مورد ازدواج قرار گرفته‌اند.

همچنین کمترین میزان ثبت ازدواج مربوط به استان سمنان با تعداد ۳ هزار و ۶۸ مورد بوده و پس از آن نیز استان‌های ایلام با ۳هزار و ۴۳۶ ازدواج، کهکیلویه و بویراحمد با ۵ هزار و ۱۶ ازدواج، خراسان جنوبی ۵ هزار و ۵۳۷ ازدواج و یزد با ۵هزار و ۶۵۳ ازدواج ثبت شده در جایگاه بعدی قرار گرفته‌اند.

بر اساس گزارش مرکز رصد جمعیت کشور سازمان ثبت احوال، در سال ۱۴۰۲ همچنین تعداد ۲۰۲ هزار و ۱۸۳ طلاق در کل کشور به ثبت رسیده که ۳۴ هزار و ۹۷ طلاق مربوط به استان تهران بوده و پس از تهران استان‌های خراسان رضوی با ۲۱ هزار و ۶۴۳ مورد طلاق، خوزستان با ۱۱ هزار و ۵۶۶ طلاق، فارس با ۱۱ هزار و ۵۶ طلاق و اصفهان هم با ۱۱هزار و ۳ مورد طلاق در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

همچنین کمترین طلاق ثبت شده در کشور نیز در سال گذشته متعلق به استان ایلام با تعداد یک هزار و ۹۶ مورد طلاق است و پس از آن نیز استان‌های خراسان جنوبی با یک هزار و ۴۸۸ طلاق، سمنان با یک هزار و ۵۸۶ طلاق، کهگیلویه و بویراحمد با یک هزار و ۶۷۲ طلاق و چهارمحال و بختیاری با یک هزار و ۷۹۱ مورد طلاق قرار گرفته‌اند.

منبع: فارس

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.