صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

حسن کاظمی‌قمی با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس، نوشت: هدف ما از حضور در دوحه۳، انتقال نگرانی‌های تهران درباره افغانستان است.

به گزارش شهرآرانیوز، حسن کاظمی‌قمی، نماینده ویژه رئیس‌جمهور ایران در امور افغانستان و سرپرست سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل، در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس، نوشت: به منظور شرکت در سومین نشست دوحه در رأس هیئتی، عازم قطر هستم.

او هدف از تشکیل این جلسه را از منظر جمهوری اسلامی ایران، تبیین مواضع، انتقال نگرانی‌های تهران درباره افغانستان و توضیح سیاست‌های انسان‌دوستانه جمهوری اسلامی ایران در زمینه اتباع حاضر در کشور به مقامات سازمان ملل و کشور‌های شرکت‌کننده در نشست عنوان کرد.

کاظمی‌قمی در ادامه نوشته است: شرایط پیچیده و خطیر افغانستان و منطقه نیازمند رایزنی‌های همه‌جانبه با تمامی طرف‌هاست. به امید اینکه مذاکرات پیش رو به کاهش درد و رنج مردم شریف افغانستان منجر شود و صلح، ثبات، امنیت توسعه پایدار و حکومتی مبتنی بر اراده آزاد مردم بدون دخالت و سلطه بیگانگان را به ارمغان آورد.

این در حالی است که دومین نشست گروه تماس منطقه‌ای در تهران آغاز شد و جمهوری اسلامی ایران در روز ۱۹ خرداد ماه سال جاری میزبان نشست گروه تماس منطقه با حضور نمایندگان ویژه کشور‌های پاکستان چین و روسیه بود.

کاظمی‌قمی پس از پایان این نشست، گفت: کشور‌های حاضر در نشست تهران حضور در نشست دوحه۳ را فرصتی مغتنم می‌دانند.

دوحه در حالی امروز و فردا میزبان ۲۲ کشور نهاد بین‌المللی است که نشست دوحه۳ با انتقادات زیادی از سوی گروه‌های جامعه مدنی افغانستان، زنان و فعالان سیاسی مخالف طالبان روبه‌رو بوده است.

طالبان پس از دو دوره غیبت، در نشست دوحه۳ حضور دارند. وزارت خارجه طالبان در روز‌های گذشته اعلام کرد که ذبیح‌الله مجاهد در رأس هیئتی در نشست دوحه۳ شرکت خواهد کرد.

در همین حال، رحمت‌الله نبیل، رئیس پیشین امنیت ملی افغانستان در حکومت اشرف غنی، شب گذشته با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس خود، سازمان ملل و طالبان را به «معامله پنهان» متهم کرد.

 

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.