صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

بازار سرمایه امروز با پررنگ‌شدن حضور عرضه‌کنندگان، ۲۳ هزار واحد از ارتفاع خود را از دست داد.

به گزارش شهرآرانیوز، در روز جاری شاخص کل بورس با ریزش ۱.۱ درصدی به سطح ۲ میلیون و ۷۹ هزار واحد عقب‌نشینی کرد. فولاد، نوری، فملی، وبملت، شپنا، خودرو و شستا در این ریزش بیشترین نقش را داشتند.

شاخص کل هموزن و شاخص فرابورس امروز ریزشی بیشتر از شاخص کل را تجربه کردند و به‌ترتیب ۱.۵ درصد و ۱.۹۵ درصد منفی شدند.

ارزش معاملات خرد سهام و حق‌تقدم امروز به ۳، ۵۵۹ میلیارد تومان رسید. ۸۸ درصد نماد‌های امروز نیز در محدوده منفی معامله شدند.

امروز همچنین شاخص خروج ۹۴۲ میلیارد تومان پول حقیقی از بازار بورس بودیم. حقوقی‌ها هم ۹۳۶ میلیارد تومان از حقیقی‌ها سهام خریدند.

یکی از نمایندگان مجلس امروز در صحن مجلس از منفی‌سازی بورس علیه یکی از نامزد‌های انتخاباتی پرده برداشت و خطاب به مردم گفت: فریب نخورید. می‌خواهند با هشتگ‌سازی آرای شما را هم مانند سرمایه‌هایتان به سرقت ببرند. 

او در پشت تریبون مجلس گفت که اکنون دست‌هایی باشدت در حال سربریدن سرمایه‌های مردم در بورس هستند. کدام دست‌های پنهان و مافیای قدرت و ثروت در حال عصبانی‌کردن ملت هستند؟

با این حال در شرایط فعلی، بدون درنظرگرفتن نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری، سیاست‌گذاران باید بدانند که اعتماد از‌دست‌رفته بعد از سقوط تاریخی سال ۹۹، به‌راحتی بازنمی‌گردد. 

متلاطم‌شدن بازار‌ها اگرچه از منظر انتظارات تورمی بورس را به مسیر صعودی بازمی‌گرداند، اما بی‌اعتمادی‌های موجود، سهام‌داران را برای ورود مردد کرده است.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.