ارسال صورت حساب‌های الکترونیکی مودیان مالیاتی به ۱۷۴ هزار فقره رسید (۱۱ تیر ۱۴۰۳) در بهار امسال چند هزار سهامدار در سامانه سجام ثبت نام کرده‌اند؟ ۱۵ تیر سامانه بانک مرکزی به سامانه املاک و اسکان متصل خواهد شد معرفی چند تکنیک اجاره نشینی به سبک خوش‌نشینی | چگونه خانه اجاره کنیم؟ مصرف روزانه یک ماینر چند برابر لوازم خانگی است؟ برنامه جدید ایران خودرو برای پژو | محصول محبوب در بازار نایاب شد (۱۱ تیر ۱۴۰۳) جدیدترین مدل تویوتا در راه ایران | متقاضیان خودرو‌های وارداتی سورپرایز شدند آغاز تولید آزمایشی محصولات پروژه‌ای شاهین اتوماتیک پلاس و سهند سایپا (۱۱ تیر ۱۴۰۳) ۳۹ هزار قطعه سکه در حراج چهاردهم فروخته شد (۱۱ تیر ۱۴۰۳) برق برخی از مناطق اهواز فردا سه‌شنبه (۱۲ تیر) قطع می‌شود + جزئیات بالاخره سود مرحله سوم سهام عدالت کی واریز می‌شود؟ وعده وزیر صنعت، معدن و تجارت: خودروی ارزان‌قیمت وارد می‌شود آیا مسیر طلای جهانی تغییر خواهد کرد؟ (۱۱ تیر ۱۴۰۳) حراج شمش طلا به هفته دیگر موکول شد (۱۱ تیر ۱۴۰۳) مجازات حبس و جزای نقدی برای ۵ متهم به دستکاری در بورس با کمتر از ۳ میلیون تومان چه موبایل‌هایی می‌توان خرید؟ (۱۱ تیر ۱۴۰۳) چقدر ارز به صنعت خودرو رسید؟ هر گرم طلای ۱۸عیار در مشهد، بیش‌از ۳.۵ میلیون تومان (۱۱ تیر ۱۴۰۳) بورس از شوک دیروز خارج شد | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۱ تیر ۱۴۰۳) توزیع حدود ۳۱۷ تن گوشت گرم گوسفندی تنظیم‌بازار در مشهد قیمت امروز طلا، سکه، دلار و ارز دیجیتال (۱۱ تیر ۱۴۰۳) | دلار و طلا کاهش یافت قیمت امروز خودرو‌های خارجی (۱۱ تیر ۱۴۰۳) | اختلاف قیمت ۲ میلیارد و ۱۵۰ میلیونی نمایندگی و بازار آزاد کیا K۵ قیمت امروز خودرو‌های داخلی (۱۱ تیر ۱۴۰۳) | اختلاف قیمت کارخانه و بازار خودرو چقدر است؟ فرماندار تایباد: انعقاد قرارداد ملکی با اتباع غیرمجاز ممنوع است قیمت‌های جدید بلیت هواپیما اعلام شد + جدول (۱۱ تیر ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

در بهار امسال چند هزار سهامدار در سامانه سجام ثبت نام کرده‌اند؟

  • کد خبر: ۲۳۶۸۷۰
  • ۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۳
در بهار امسال چند هزار سهامدار در سامانه سجام ثبت نام کرده‌اند؟
شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار خبر داد که در سه ماه ابتدایی سال ۱۴۰۳ بیش از ۲۶۰ هزار سهامدار در سامانه سجام ثبت نام کرده‌اند.

به گزارش شهرآرانیوز، بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه، در سه ماه ابتدایی سال جاری، تعداد ۲۶۰ هزار و ۵۴۸ سهامدار در سامانه «سجام» ثبت نام کرده‌اند و در عین حال در این بازه زمانی ۲۴۸ هزار و ۲۲۳ سهامدار نیز در این سامانه احراز هویت شده‌اند.

شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه اعلام کرد: در هفته سوم دی ماه سال ۱۴۰۲ بیش از ۱۷۴۰ میلیارد تومان سود از طریق اطلاعات سامانه سجام به حساب سهامداران واریز شد.

جزییات این اطلاعات آماری نشان می‌دهد که امسال تعداد ثبت نام در سامانه جامع اطلاعات مشتریان «سجام» در فروردین ماه ۱۰۲ هزار و ۵۰۲ نفر، اردیبهشت ماه ۹۶ هزار و ۵۱۹ نفر و خرداد ماه ۶۱ هزار و ۵۲۷ نفر و تعداد احزار هویت در این سامانه نیز، در فروردین ماه ۹۷ هزار و ۲۴۵ نفر، اردیبهشت ماه ۹۲ هزار و ۳۱۹ نفر و خرداد ماه ۵۸ هزار و ۷۸۱ نفر، بوده است.

ثبت نام ۴۶ میلیون و ۱۸۴ هزار سهامدار در سجام

بر پایه این گزارش، اطلاعات سامانه جامع اطلاعات مشتریان نشان می‌دهد که از آغاز ثبت نام و احراز هویت تا پایان خرداد ماه سال ۱۴۰۳ تعداد ۴۶ میلیون و ۱۸۴ هزار و ۹۴۸ ثبت نام و ۳۹ میلیون و ۱۴۷ هزار و ۹۰۳ احراز هویت در سامانه سجام توسط سپرده گذاری مرکزی انجام شده است.

۵ استان پیشتاز در ثبت نام

همچنین، تعداد نفرات ثبت نام شده در سامانه «سجام» در ۳ ماه نخست سال ۱۴۰۳ به تفکیک هر استان حاکی از آن است که ۵ استان «تهران با ۵۶ هزار و ۶۰۵، خراسان رضوی با ۲۰ هزار و ۲۵۶، اصفهان با ۱۸ هزار و ۲۳۹، خوزستان با ۱۶ هزار و ۹۴۹ و فارس با ۱۱ هزار و ۱۰ مورد» در صدر بیشترین ثبت نام شده‌ها در کل ایران قرار دارند.

۵ استان با کم‌ترین ثبت نام

از سویی دیگر، بر اساس آمار‌های منتشر شده از سوی سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه در دوره زمانی فوق، ۵ استان «چهارمحال و بختیاری با ۲ هزار و ۵، خراسان جنوبی با یک هزار و ۸۹۰، کهگیلویه و بویراحمد با یک هزار و ۷۷۱، زنجان با یک هزار و ۷۵۱ و ایلام با یک هزار و ۴۵۰ مورد» در انتهای لیست کمترین ثبت نام شده‌ها در سامانه سجام در بین سایر استان‌ها قرار دارند.

سامانه سجام چیست؟

لازم به ذکر است، سجام یک سامانه زیر ساختی برای شناسایی مشتریان جهت ورود به باشگاه بزرگ بازار سرمایه ایران است که تمام فعالان این بازار اعم از «سرمایه‌گذاران، مشتریان و مدیران نهادها» در این سامانه، فقط یک بار برای همیشه اطلاعات خود را در آن ثبت خواهند کرد و پس از احراز هویت حضوری و غیر حضوری قادر به دریافت خدمات مبتنی بر داده‌های تایید شده خواهند بود.

بر اساس این گزارش، از طریق این سامانه اطلاعات هویتی، شماره حساب، شماره موبایل، آدرس الکترونیکی و اقامت دایمی فرد ثبت می‌شود و از آن به بعد هیچ نهاد مالی نیازی به دریافت مجدد اطلاعات آن سهامدار را ندارد. سهامداران می‌توانند با مراجعه به سایت www.Sejam.ir ثبت نام و احراز هویت سجام را به صورت الکترونیکی انجام دهند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->