صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رئیس سازمان مدارس غیردولتی گفت: سقف و کف شهریه تمام مدارس مشخص بوده و میانگین شهریه مدارس غیر دولتی از ۱۰ میلیون تا ۸۰ میلیون تومان است، البته برخی مدارس شهریه ۸۰ تا ۹۵ میلیون تومانی را درخواست داده‌اند که هنوز به توافق نرسیدیم و ۷۵ درصد مدارس شهریه ۱۰ تا ۳۰ میلیون تومانی دارند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ احمد محمودزاده با اشاره به اینکه شهریه مدارس برای سال تحصیلی جدید براساس مواد ۱۵ و ۱۶ قانون تاسیس مدارس غیردولتی به استان‌ها ابلاغ شد، اظهار کرد: در ماده ۱۵ قانون، هفت آیتم برای تعیین شهریه ابلاغ شده است.

وی افزود: در ماده ۱۵ آمده است که الگوی تعیین شهریه مدارس و الگوی تعیین شهریه مراکز آموزشی و پرورشی غیر دولتی با توجه به دوره تحصیلی، سطح آموزشی و پرورشی، برنامه سال تحصیلی، فعالیت‌های فوق برنامه، فضای فیزیکی و تجهیزات و شرایط منطقه‌ای و رتبه‌بندی سالانه مدارس و نرخ تورم رسمی کشور که از سوی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران اعلام می‌شود، توسط شورای سیاستگذاری، برنامه‌ریزی و نظارت مرکزی تهیه می‌شود.

محمودزاده ادامه داد: مدارس بر این اساس آیتم‌های مدنظر خود را در سامانه بارگذاری می‌کنند که توسط منطقه بررسی و تأیید می‌شود و در صورت تأیید توسط استان ابلاغ خواهد شد، البته اگر موسس مدرسه اعتراض داشته باشد می‌تواند آن را منعکس کند و اگر در حق مدرسه اجحاف شده باشد افزایش شهریه را اعمال خواهیم کرد.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در سه سال گذشته شهریه برخی مدارس غیر دولتی بسیار پایین بود، عنوان کرد: به عنوان مثال سال گذشته شهریه ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومانی داشتیم و این ارقام باعث لطمه به مدارس و افت کیفیت نیروی انسانی می‌شد.

وی اضافه کرد: سقف و کف شهریه تمام مدارس مشخص بوده و میانگین شهریه مدارس غیر دولتی از ۱۰ میلیون تا ۸۰ میلیون تومان است، البته برخی مدارس شهریه ۸۰ تا ۹۵ میلیون تومانی را درخواست داده‌اند که هنوز به توافق نرسیدیم و ۷۵ درصد مدارس شهریه ۱۰ تا ۳۰ میلیون تومانی دارند.

محمودزاده بیان کرد: در مدارس غیر دولتی سه نوع شهریه ثابت و فوق برنامه درسی و غیر درسی دریافت می‌شود، خانواده‌ها می‌توانند این شهریه‌ها را به صورت مجزا در سامانه مشارکت‌ها با اسم مدرسه مشخص کنند.

رئیس سازمان مدارس غیر دولتی وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: هزینه سرویس، غذا، میان‌وعده و لباس فرم خارج از شهریه مدارس بوده، همچنین برخی مدارس ممکن است بابت فعالیت‌های آموزشگاهی مانند کلاس زبان شهریه‌ای دریافت کنند. برخی مؤسسان این ارقام را با هم جمع و به عنوان شهریه کلی مدرسه اعلام می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه در دو سال گذشته ۲۵۰ مدرسه غیردولتی به دلیل شهریه تعطیل شدند و والدین می‌توانند از طریق سامانه مشارکت‌ها ارقام بالای شهریه مدارس غیر دولتی را گزارش کنند، گفت: شهریه خدمات جانبی همچون سرویس، غذا و لباس فرم باید براساس عرف و قیمت‌گذاری دستگاه‌های مربوطه باشد، همچنین منوی غذای مدارس باید متناسب با محیط آموزشی باشد و اگر خانواده‌ای غذای متفاوت‌تری می‌خواهد آن را در خانه برای فرزندش تأمین کند.

منبع: تسنیم

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.