صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

روز گذشته در پی قطعی شدن دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری برای مرحله دوم، بورس واکنش شدید منفی نشان داد. اما امروز بورس توانست از این شوک خارج شود و با چراغ سبز به کار خود پایان دهد.

به گزارش شهرآرانیوز، شاخص اصلی بازار سرمایه امروز با رشد ۲۲۰۰ واحدی تا ارتفاع ۲ میلیون و ۷۵ هزار واحد بالا رفت. حکشتی، فملی، فولاد و نوری بیشترین اثر را برای ارتفاع گرفتن شاخص داشتند و مبین و اخابر و کنور بیش از سایر نماد‌ها مانع از رشد بیشتر شاخص کل شدند. 

شاخص کل هموزن و شاخص فرابورس، اما روندی متفاوت از شاخص کل داشتند و به ترتیب ۰.۰۱ درصد و ۰.۱۸ درصد منفی شدند. 

امروز هم شاهد خروج پول حقیقی از بازار بودیم. هر چند روند خروج پول حقیقی از بازار نسبت به دیروز ۶۶ درصد کاهش داشت، اما با این حال باز هم ۳۱۷ میلیارد تومان سرمایه حقیقی‌ها از بازار خارج شد. 

ارزش معاملات خرد سهام و حق تقدم هم امروز به ۲، ۸۳۳ میلیارد تومان رسید.

بازار سهام که تا هفته گذشته تحت تاثیر انتخابات ریاست جمهوری شرایط پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشته بود، با مشخص شدن نامزد‌های راه یافته به دور دوم انتخابات ریاست جمهوری و ابهامات پیرامون سکاندار جدید صندلی ریاست جمهور، ریسک جدیدی را به بازار وارد آورد. 

کارشناسان معتقدند بازار در شرایط فعلی وضعیت چندان مناسبی ندارد چرا که بیشتر تحت تاثیر تصمیم‌های غیرکارشناسی سیاستگذاران قرار می‌گیرد. با این حال به نظر می‌رسد تا زمانی که تکلیف چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری مشخص نشود، بازار روند متعادلی را در پیش بگیرد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.