صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: پیش‌فروش بلیت‌های اتوبوس برای زائران اربعین از خرداد ماه آغاز شده، اما هنوز دستورالعملی بابت افزایش قیمت‌ها از مرکز نداشته‌ایم.

به گزارش شهرآرانیوز، رضا صحراگرد درخصوص وضعیت قیمت‌های ناوگان حمل‌ونقل عمومی بین شهری اظهار کرد: قیمت‌ها افزایشی نداشته است، پیش از نوروز برخی از استان‌ها تغییراتی در قیمت‌های خود به وجود آورده بودند که ما با هماهنگی ستاد تنظیم بازار قیمت‌ها را متناسب‌سازی کردیم، اما افزایش ندادیم.

وی در خصوص آمادگی استفاده از ظرفیت حمل‌ونقل عمومی برای جابجایی زائران اربعین تصریح کرد: جلسات متعددی در این خصوص با استانداری خراسان رضوی، فرمانداری مشهد و اداره‌کل راهداری استان برگزار کرده‌ایم.

معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی یادآور شد: خراسان رضوی هم زائرپذیر است و هم زائران زیادی در پیاده‌روی اربعین دارد. پس از اربعین، شهادت امام رضا (ع) را داریم که خراسان رضوی به استان هدف در کشور تبدیل می‌شود، بنا بر تکلیفی که به استان واگذار شده است، از ۲۰ محرم یعنی ۵ مرداد تا ۳۰ مرداد، تجهیزات موکب‌داران به کشور عراق اعزام می‌شود تا تداخلی با اعزام‌های انفرادی زائران اربعین از خراسان رضوی صورت نگیرد.

صحراگرد بیان کرد: از خرداد ماه پیش‌فروش سفر‌های اربعین را آغاز کرده‌ایم. زائرانی که می‌خواهند به عتبات اعزام شوند با ارائه کارت ملی می‌توانند به آژانس‌های فروش بلیت مراجعه کرده و بلیت خود را خریداری کنند.

وی اضافه کرد: اعزام گروهی زائران را نیز به شرکت جوان‌سیر محول کرده‌ایم که تجربه خوبی هم از سال گذشته در اختیار دارد. شرکت جوان‌سیر درصد قابل توجهی از اعزام گروهی زائران را از مجتع فرهنگی آیه‌ها انجام داد که باعث شد فشار و حجم زائران در پایانه‌ها کاهش یابد و در پایانه مسافربری مشهد فقط زائران متقاضی انفرادی را داشته باشیم.

صحراگرد در خصوص ظرفیت ناوگان اتوبوسی خراسان رضوی برای جابجایی زائران گفت: در مجموع ۴۶۰ دستگاه اتوبوس برای جابجایی زائران اربعین کمبود داریم. مطابق مکاتبات انجام شده ۱۶۱ اتوبوس از ظرفیت کارخانجات و ۱۰۹ اتوبوس از ظرفیت معادن استان خواهیم گرفت. مطابق این مکاتبات صورت گرفته مقرر شده اتوبوس‌های درون شهری در اختیار این کارخانجات برای جابجایی پرسنل‌شان قرار بگیرد. کمبود ظرفیت باقیمانده ناوگان خراسان رضوی را از سایر استان‌ها تامین خواهیم کرد.

معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی عنوان کرد: همچنین تاکید داریم سامانه لیست انتظار نیز آماده شود تا اگر بلیت برای زائران فراهم نشد، زائران عزیز در لیست انتظار باقی بمانند و به محض فراهم شدن سرویس‌های حمل‌ونقل، مطابق اولویت‌بندی مرز‌های غربی اعزام شوند.

صحراگرد افزود: همچنین یک تیم اعزام به مرز‌های غربی برای بازگشت زائران پیش‌بینی شده است.

وی گفت: همچنین امیدوارم بتوانیم نسبت به سالیان گذشته ۲۰ درصد بیشتر از ظرفیت ناوگان ریلی و هوایی استفاده کنیم تا در جابجایی زائران با مشکلی مواجه نشویم.

معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی بیان کرد: مدیرکل راهداری و حمل‌نقل جاده‌ای استان تاکید دارد که تیم‌های اعزام زائران اربعین از ابتدای مرداد ماه در پایانه‌ها مستقر شوند، در حالیکه در کشور آمادگی برای اعزام زائران از ۵ مرداد ماه است.

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.