صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

مدیر جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: طرح سنجش سلامت برای کودکان و نوآموزان در سن پیش دبستانی و بدو ورود به مدرسه در مناطق زیر پوشش این دانشگاه، اجرا می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر محمد احمدیان اظهار کرد: برنامه‌های طرح سنجش سلامت دانش‌آموزان در پایه‌های اول، چهارم، هفتم و دهم اجرا می‌شود و شروع این کار را در بدو ورود مدرسه برای پیش دبستانی‌ها و کلاس اولی‌ها داریم.

وی تصریح کرد: در سال گذشته سنجش سلامت بیش از ۷۰ درصد دانش‌آموزان پایه‌های چهارم، هفتم و دهم را داشتیم و این عدد در نو‌آموزان پایه اول بالای ۹۸ درصد بود.

مدیر جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه عمده اختلالات در ارزیابی صورت گرفته از دانش‌آموزان در خصوص وزن گیری و چاقی و لاغری بوده است، خاطرنشان کرد: دانش‌آموزانی با این مشکل مواجه بودند به مشاوران تغذیه دانشگاه ارجاع شدند و با همکاری آموزش و پرورش برنامه‌ها و مشاوره‌های تغذیه‌ای در جهت رفع این مشکل در این گروه از دانش‌آموزان اجرا می‌شود.

احمدیان افزود: پس از مراقبت دانش آموز در صورتی که مشکل تغذیه‌ای وجود داشت آن فرد به مشاور تغذیه مرکز بهداشت ارجاع می‌شود و با همکاری مربی بهداشت مدارس اقدامات موردنیاز انجام می‌شود.

وی همچنین در خصوص توزیع شیر در مدارس، گفت: برنامه توزیع شیر مدارس در میان دانش‌آموزان در هر سال تحصیلی اجرا می‌شود و در این خصوص همه ساله و طبق سهمیه‌ای که اعلام می‌شود توزیع این شیر‌ها صورت می‌پذیرد و با توجه به نیاز‌های شناسایی شده اولویت نخست توزیع با مناطقی است که بیشترین مشکل در بحث تغذیه دارند.

مدیر جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد تأکید کرد: توزیع شیر دانش‌آموزان ۲ روز در هفته بوده و اگر سهمیه آن افزایش یابد به همان نسبت میزان توزیع بیشتر می‌شود و بیشتر این شیر‌ها هم در مناطق روستایی و حاشیه نشین توزیع می‌شود.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.