صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

کشف ۲۸ هزار دستگاه ماینر غیرمجاز

  • کد خبر: ۲۳۷۰۳۹
  • ۱۲ تير ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۴
رئیس پلیس امنیت اقتصادی گفت: سال گذشته و سه ماه نخست امسال بالغ بر ۲۸ هزار دستگاه ماینر توسط پلیس امنیت اقتصادی کشف و ضبط شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، سردار حسین رحیمی در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری با توانیر افزود: تعداد ۱۷ هزار و ۵۰۰ دستگاه از این ماینر‌ها در هنگام ورود به کشور و پیش از نصب و استفاده توسط نیروی انتظامی و پلیس امنیت اقتصادی و بیش از ۱۰ هزار دستگاه نیز در حین استخراج رمزارز کشف شده است.

وی درباره زیان‌های ناشی از استخراج غیرمجاز رمزارز ادامه داد: هر یک دستگاه ماینر سهم برق چند خانوار را به خود اختصاص می‌دهد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی خاطرنشان کرد: این تفاهم‌نامه به‌منظور پیشگیری از بروز تخلف در این حوزه به امضا می‌رسد که در همین زمینه ما مأموریت داریم با همه نیرو مقابل متخلفان ایستاده و با آنها برخورد کنیم.

سردار رحیمی گفت: مأموریت ما این است که با کسانی که به‌صورت غیرقانونی و قاچاق ماینر‌ها را وارد کشور می‌کنند و کسانی که از این ماینر‌ها به‌صورت غیرمجاز و با برق یارانه‌ای کسب درآمد می‌کنند مقابله کنیم.

وی افزود: از امروز تیم‌های ویژه عملیاتی در سراسر کشور با همکاری و هماهنگی شرکت توانیر و اطلاعاتی که شرکت‌های توزیع نیروی برق از طریق مراکز دیسپاچینگ در سراسر کشور در اختیار ما قرار می‌دهند، برخورد‌های قاطع‌تر و جدی‌تری با متخلفان خواهند داشت.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی خاطرنشان کرد: با استفاده از همه ظرفیت پلیس به‌ویژه پلیس امنیت اقتصادی در برابر مجرمان و سودجویان می‌ایستیم تا مردم از برق پایدار برخوردار باشند و تابستان را با آسایش بگذرانند.

سردار رحیمی ضمن درخواست از مردم برای همکاری گفت: هم‌وطنان می‌توانند در سراسر کشور با شماره‌تلفن رایگان ستاد خبری ۰۹۶۳۰۰ با پلیس امنیت اقتصادی تماس گرفته و در حوزه همه جرائم و مفاسد اقتصادی از جمله بحث قاچاق یا استفاده غیرمجاز از ماینر به همکاران ما اطلاعات دهند و مطمئن باشند که گروه‌های عملیاتی پلیس به‌سرعت در محل حاضر و با متخلفان برخورد خواهند کرد.

وی افزود: باتوجه‌به اینکه هر یک ماینر به‌اندازه یک کولرگازی مصرف برق دارد، در تفاهم‌نامه‌ای که با شرکت توانیر داشتیم، مقرر شده تا ماینر‌های کشف شده امحا شوند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی گفت: پلیس وظیفه دارد برابر قانون با متخلفان در هر حوزه‌ای برخورد کند که یکی از این حوزه‌ها برخورد با کسانی است که به‌صورت غیرقانونی با دستگاه‌های استخراج رمزارز از برق یارانه‌ای استفاده و سودجویی می‌کنند.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.