صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

صهیونیست‌ها حتی به چاه‌های آب غزه هم رحم نکردند

  • کد خبر: ۲۳۷۰۶۰
  • ۱۲ تير ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۴
شهرداری غزه با صدور بیانیه‌ای از ویرانی گسترده چاه‌های این شهر از سوی ارتش رژیم صهیونیستی خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، جنایت‌های ارتش رژیم صهیونیستی تنها به کشتار فلسطینیان ساکن غزه محدود نمی‌شود بلکه آن‌ها در پی از بین بردن تمامی ملزومات حیات در این باریکه هستند.

شهرداری غزه در همین خصوص با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: آب موجود برای برآورده‌کردن نیازهای شهروندان کافی نیست. مقادیر آبِ در دسترس تنها نیازهای ۴۰ درصد از مساحت شهر را پوشش می‌دهد.

در ادامه این بیانیه آمده است: بخش‌های گسترده‌ای از مناطق شمال غرب شهر غزه با بحران واقعی آب دست و پنجه نرم می‌کنند و به دلیل ویرانی منابع و شبکه‌‎های آب، از دستیابی به آب محروم هستند.

شهرداری غزه تاکید کرد: اشغالگران اسرائیلی نزدیک به ۴۰ چاه را به طور کامل و ۱۶ چاه را به صورت جزئی ویران کرده‌اند. علاوه بر این آن‌ها نزدیک به ۷۰ هزار متر از شبکه‌های آبرسانی را تخریب کرده‌اند.

کمی پیش‌تر نیز «سیگرید کاگ» هماهنگ‌کننده ارشد سازمان ملل در امور بشردوستانه و بازسازی نوار غزه در سخنانی تاکید کرد که همگان باید به قوانین بین‌المللی احترام بگذارند و آژانس کاریابی و امدادرسانی سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا) نیز باید نقش خود را ایفا کند.

هماهنگ‌کننده ارشد سازمان ملل در امور بشردوستانه و بازسازی نوار غزه افزود: فعال‌سازی سازوکار ارسال کمک‌ها از مصر به نوار غزه در ماه جولای به انجام خواهد رسید. پس از حمله اسرائیل به رفح بیش از یک میلیون نفر بار دیگر آواره شدند. تاکنون یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر ناچار به آوارگی در نقاط مختلف غزه شده‌اند.

منبع: مهر

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.