اعتراف رسانه عبری: اسرائیل بدون مبادله اسرا هم جنگ را متوقف می‌کند هشدار اردوغان: جنگ غزه متوقف نشود، همه در معرض خطر خواهند بود آخرین مناظره انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ برگزار شد + فیلم (۱۲ تیر ۱۴۰۳) باقری: ۱۲ تیر در تقویم ایران روز افشای حقوق بشر آمریکایی است صهیونیست‌ها حتی به چاه‌های آب غزه هم رحم نکردند فرانسه: خواستار آتش‌بس فوری در غزه هستیم چین: کشته‌شدن صدها امدادرسان در غزه بی‌سابقه است حمله پهپادی عربستان به خاک یمن (۱۲ تیر ۱۴۰۳) نتانیاهو مخالفان و معترضان خیابانی‌ را دادگاهی می‌کند «پوتین» با «محمد مخبر» و «اردوغان» دیدار می‌کند جزئیات کمک نظامی ۲.۳ میلیارد دلاری جدید آمریکا به اوکراین حمله راکتی حزب‌الله به شمال فلسطین اشغالی + فیلم (۱۲ تیر ۱۴۰۳) قالیباف: مشکلات کشور جز با پیوندحوزه ودانشگاه حل نمی‌شود سردار معصومی: انتخابات نماد اتحاد ملی تلقی می‌شود فرمانده کل سپاه در مشهد: انتخابات، عرصه قضاوت جهانی است| نباید دشمن شاد شویم درگیری شدید مقاومت فلسطین با نظامیان صهیونیست در نابلس لوپن: ماکرون در تدارک کودتا است پخش زنده دومین مناظره دور دوم انتخابات ریاست جمهوری (۱۲ تیر ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین ۱۰۷ کشته به خاطر ازدحام جمعیت در هند + فیلم (۱۲ تیر ۱۴۰۳) شناسایی ۲ مجرم در حمله به وکیل دادگستری تبریزی در روز انتخابات
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

فرانسه: خواستار آتش‌بس فوری در غزه هستیم

  • کد خبر: ۲۳۷۰۵۹
  • ۱۲ تير ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۰
فرانسه: خواستار آتش‌بس فوری در غزه هستیم
سفیر و نماینده فرانسه در سازمان ملل با اشاره به فرا رسیدن قطحی و اجرا نشدن قطعنامه های شورای امنیت تاکید کرد: خواستار آتش بس فوری در غزه هستیم.

به گزارش شهرآرانیوز، «نیکلاس دی ریویر» سفیر و نماینده دائم فرانسه در سازمان ملل روز سه شنبه به وقت محلی در نشست شورای امنیت درباره خاورمیانه و فلسطین، به فقدان حتی یک "نور امید" با فرا رسیدن قحطی و اجرا نشدن قطعنامه های شورای امنیت اشاره و تاکید کرد اگر موانع بشردوستانه فورا برطرف نشوند، آسیب های طولانی مدت اجتناب ناپذیر است.

سفیر فرانسه همچنین خواستار آتش‌بس فوری و آزادی گروگان شد و تاکید کرد: تخریب زیرساخت ها باعث شیوع بیماری می شود.

این دیپلمات فرانسوی همچنین تصریح کرد: یک نسل کامل در غزه از آموزش محروم شده اند.

«بارابارا وود وارد» سفیرو نماینده انگلیس در سازمان ملل نیز با اشاره به قطعنامه سازمان ملل، "مکانیسم" ایجاد شده در قطعنامه برای اطمینان از رسیدن کمک، خواستار اصلاح مداوم این مکانیسم و ارزیابی های آن شد.

نماینده آمریکا در سازمان ملل نیز در این نشست مدعی شد که اسرائیل به دنبال باز کردن کامل همه مسیرهای امداد رسانی به غزه است و امکان ارسال کمک های سازمان ملل متحد را فراهم کرده است.

این دیپلمات آمریکایی بار دیگر توپ توافق آتش بس را به زمین حماس انداخت و  از حماس خواست با پیشنهاد ارائه شده «موافقت» کند.

پیش از این، هماهنگ کننده ارشد سازمان ملل در امور بشردوستانه و بازسازی غزه با بیان اینکه ۱.۹ میلیون نفر پس از حمله اسرائیل به رفح آواره شده اند، گفت: ما نیاز به آتش بس فوری و کامل در غزه داریم.

خانم سیگرید کاگ، هماهنگ کننده ارشد سازمان ملل در امور بشردوستانه و بازسازی غزه روز سه شنبه به وقت محلی در نشست شورای امنیت درباره خاورمیانه و فلسطین افزود: ما خواهان آزادی فوری و بدون قید و شرط همه گروگان ها و دسترسی بدون مانع و مستمر برای ارسال کمک گسترده در سراسر غزه هستیم.

این مقام ارشد سازمان ملل تصریح کرد:همه باید به قانون و قوانین بین المللی حقوق بشر احترام بگذارند. حفاظت از غیرنظامیان همچنان اولویت اصلی است.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->