صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

مدیر آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: این مدیریت در جهت هرچه بیشتر الکترونیکی‌کردن فرآیندها و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا از طریق نسخ کاغذی در درمانگاه‌های زیر مجموعه خود سامانه نسخه نویسی الکترونیکی را در درمانگاه‌ها و کلینیک‌های ویژه دانشگاه طراحی و پیاده‌سازی کرده است.
به گزارش شهرآرانیوز، سید مسعود ساداتی افزود: در این سامانه، نسخه الکترونیک پزشک شامل اطلاعات تشخیص بیماری و دارو‌های مورد نیاز برای بیماران سرپایی وارد می‌شود و بیمار می‌تواند جهت تهیه دارو‌های تجویز شده، بدون همراه داشتن نسخه کاغذی به داروخانه‌های شهر مشهد یا حتی کشور مراجعه کند.
وی ادامه داد: در حال حاضر امکان ثبت نسخه الکترونیک برای همه پزشکان در بستر سامانه «سپید» مهیا شده است و پزشکان می‌توانند از طریق ورود به پورتال خود در سامانه سپید به نشانی Sepid.mums.ac.ir نسخه خود را به صورت الکترونیک ثبت کنند.
او اضافه کرد: به منظور تسهیل فرایند نسخه نویسی الکترونیک توسط پزشک و همچنین کاهش زمان ثبت نسخه در این سامانه امکاناتی نظیر ایجاد لیست دارو‌های منتخب، نسخه‌های پیش فرض و همچنین امکان استفاده از بانک اطلاعاتی تداخلات دارویی پیش بینی شده است.

منبع: ایرنا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.