صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

امروز ۱۴ تیر برابر با ۴ ژوئیه، صدمین روز تولد سالاد سزار، یکی از معروف‌ترین سالادهای دنیا است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ این سالاد خوشمزه، مرکب از کاهو و نان، کروتونی با ترکیب خوشمزه پنیر پارمسان، تخم مرغ، سیر، فلفل سیاه، سس ورستر شایر و آب‌لیمو است. پیشینه تهیه و در کل ابداع این سالاد به صاحب رستورانی به نام «سزار کاردینی» (Caesar Cardini) می‌رسد. مانند بسیاری از اختراعات بزرگ آشپزی، نتیجه یک طراحی آگاهانه نبود، بلکه در یک لحظه ناامیدی به وجود آمد. برخلاف تصور عموم ربطی به «ژولیوس سزار» امپراطور رم باستان ندارد.

ادعا‌های زیادی راجع به اینکه چه کسی سالاد سزار را ابداع کرد، وجود دارد. برخلاف عقیده بسیاری از مردم، سالاد سزار به ژولیوس سزار، امپراطور رم باستان برنمی‌گردد، بلکه این سالاد سبز توسط صاحب رستورانی به نام سزار کاردینی یکی از مهاجران جنگ‌زده ایتالیایی در کشور مکزیک ابداع شده است. وی مهاجری از ایتالیا بود که در مکزیک و ایالات متحده به فعالیت در زمینه صنعت غذا و رستوران‌داری پرداخت.

سزار کاردینی که در سال ۱۸۹۶ در کشور ایتالیا به دنیا آمد، بعد از جنگ جهانی اول با برادرش الکس به آمریکا مهاجرت کرد. آن‌ها در سن‌دیگو زندگی می‌کردند و برای دور زدن ممنوعیت‌های کاری در یک رستوران در تیجوانا (Tijuana) مکزیک مشغول به کار شدند. به گفته رزا کاردینی، دختر سزار کاردینی، این سالاد در روز چهارم جولای سال ۱۹۲۴ در یک آخر هفته شلوغ توسط سزار کاردینی ابداع شد.

او در این‌باره می‌گوید: «آن روز به‌شدت سرش شلوغ بوده و مواد غذایی کم آورده بود. به ذهنش می‌رسد که با همه مواد غذایی باقی‌مانده، غذایی سرهم کند تا مهمانان خود را راضی نگه دارد.»

سزار کاردینی این سالاد را با تمام آنچه در دست داشت، در واقع با کمی استعداد و پرتاب محتویات باقی‌مانده توسط آشپز به داخل ظرفی دیگر تهیه و از سر ناچاری و خالی بودن یخچال رستوران با مواد دم دستش یک سالاد خوشمزه آماده کرد.

اغلب مردم سالاد سزار را به عنوان یک پیش غذای مقوی و یا غذای کامل اصلی میل می‌کنند. تنوع زیادی در تهیه سالاد سزار وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به استفاده از مرغ گریل‌شده، ماهی کولی و بیکن اشاره کرد. یکی از تفاوت‌های سالاد سزار که در ایران سرو می‌شود این است که به آن مرغ سوخاری اضافه می‌کنند، اما سالاد سزار اصلی مرغ ندارد مگر اینکه درخواست کند در آن مرغ گریل شده یا سوخاری اضافه شود.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.