صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

معاون سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور از پیش‌فروش بلیت‌های بازگشت از سفر اربعین در سه مرز باشماق، خسروی و تمرچین برای اولین بار خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ حمیدرضا شهرکی ثانوی در حاشیه نشست هم‌اندیشی مدیریت حمل‌ونقل سفر اربعین اظهار کرد: سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در بخش‌های مختلفی عهده‌دار مسئولیت جهت برگزاری همایش عظیم اربعین حسینی است که مهم‌ترین آن حوزه حمل‌ونقل زائران محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه در سال گذشته تعداد دو میلیون و ۱۰۰ هزار جابه‌جایی زائرین از مبادی داخل کشور به مرز‌های اربعینی و نیز بالعکس از مرز‌های اربعینی به مقاصد داخل کشور جهت شرکت در همایش اربعین توسط ناوگان حمل‌ونقل عمومی صورت پذیرفته است، عنوان کرد: امسال باید مدیریت قوی‌تری برای انتقال زائران داشته باشیم، در همین راستا در سال جاری برای اولین‌بار پیش‌فروش بلیت‌های برگشت در مرز‌های خسروی، باشماق و تمرچین را خواهیم داشت.

شهرکی با اشاره به مشارکت مردمی در امر حمل‌ونقل و در قالب طرح سفر‌های اشتراکی «نذر سفر» تصریح کرد: از افرادی که از خودرو‌های شخصی جهت تردد استفاده می‌کنند تقاضا می‌شود، چنانچه ظرفیت خالی در وسیله نقلیه خود داشته و تمایل به جابه‌جایی زائرین را دارند، در این امر مهم مشارکت کنند. همچنین از سکو‌های اینترنتی عرضه‌کننده خدمات جابه‌جایی مسافرین نیز در جابه‌جایی زائران کمک گرفته خواهد شد.

معاون سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور از برگزاری دو مانور گسترده پیش از آغاز همایش عظیم اربعین خبر داد و گفت: آنچه در بخش حمل‌ونقل محقق می‌شود با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی است که سرمایه‌گذاری در این حوزه را بر عهده‌دارند، بنابراین با برگزاری جلسات جهت هماهنگی و مشارکت تشکل‌ها، انجمن‌ها و اتحادیه‌های مربوطه، امید است که بهترین خدمات را به زائران حسینی ارائه کنیم.

وی بیان کرد: بهسازی و ایمن‌سازی محور‌های منتهی به پایانه‌های مرزی، ارائه خدمات توسط بیش از ۱۱۰۰ مجتمع خدمات رفاهی بین‌راهی، بهبود شرایط خدمات (تعبیه سایه‌بان، سیستم سرمایشی، مه‌پاش، سرویس بهداشتی، خوابگاه رانندگان و...) در پایانه‌های مرزی، بهره‌گیری از سامانه‌های جاده‌ای از جمله ترددشمار، پلاک‌خوان، دستگاه‌های نظارتی و ترافیکی در قالب سالن‌های پایش و تدارک برنامه‌ها و محتوا‌های فرهنگی و مذهبی و... از جمله مسئولیت‌های سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در جریان برگزاری همایش عظیم پیاده‌روی اربعین حسینی است.

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.