صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

آداب سفر در فصل گرما

  • کد خبر: ۲۳۷۵۹۵
  • ۱۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۵
تابستان فصل سفر و گشت‌وگذار است؛ به‌ویژه اینکه بچه‌ها از درس و مدرسه فارغ شده‌اند و می‌توانند در یک سفر چندروزه، خستگی یک سال تحصیلی را از تن به‌در کنند.

به گزارش شهرآرانیوز، تنها مانعی که ممکن است کمی ترمزتان را برای مسافرت‌رفتن بکشد، گرمای هوا و ترس از بیمارشدن در این گرماست. اما هر چیزی راهی دارد و سفر در تابستان هم آداب خودش را دارد که اگر مایلید درباره‌اش بدانید، بهتر است تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

موقع برنامه‌ریزی برای مسافرت، بهتر است مناطق خنک‌تر را به‌عنوان مقصد انتخاب کنید. مثلا می‌توانید به جای رفتن به کویر و سوختن زیر آفتاب، یک شهر ساحلی یا کوهستانی را انتخاب کنید که دمای کمتری داشته باشد.

قبل از حرکت و موقع جمع‌کردن وسایل، یادتان باشد که حتما عینک آفتابی، کرم ضدآفتاب، کلاه یا چتر آفتاب‌گیر، یک پنکه قابل‌حمل کوچک و بطری آب همراه داشته باشید.

توجه داشته باشید حتما وسیله‌ای که آب را خنک نگه می‌دارد، همراه داشته باشید تا همیشه آب آشامیدنی بهداشتی و خنک در اختیارتان باشد و در سفر از خوراکی‌هایی استفاده کنید که احتمال خراب‌شدنشان در گرما کم باشد و ماندگاری طولانی داشته باشد.

لباس مناسب برای فصل تابستان از واجبات است، پس لباس‌های تیره را کنار بگذارید و چمدانتان را از لباس‌هایی با رنگ روشن و نخی و خنک و حتی‌الامکان آستین بلند برای محافظت از آفتاب و حشرات پر کنید. برای بچه‌ها هم لباسی که در عین خنک‌بودن، بدن آنها را بپوشاند تا در برابر زمین خوردن و گزیدگی حشرات در امان باشند، بردارید.

هرچه در سفر‌های تابستانی سبک‌تر غذا بخورید، بیشتر سالم می‌مانید. از غذا‌هایی مثل نان و پنیر و خیار و گوجه یا آب‌دوغ‌خیار در سفر غافل نشوید، چراکه سالم‌ترین غذا‌ها و لذتبخش‌ترین غذا‌ها همین‌ها هستند؛ به‌خصوص در تابستان که هرچه غذای پرکالری‌تر و چرب‌تری بخورید، گرما بیشتر اذیت‌تان می‌کند و احتمال مسمومیت بیشتر می‌شود.

اگر جایی می‌روید که رودخانه یا دریا وجود دارد و می‌خواهید آب‌تنی کنید، اول از همه به علامت‌های هشداردهنده دقت کنید. به هیچ‌وجه در سد‌ها و رودخانه‌های خروشان شنا نکنید، چرا که ماهرترین شناگر‌ها نیز ممکن است غرق شوند. حتما در مکان‌هایی که برای شنا درنظر گرفته شده، آب‌تنی کنید و به هشدار‌های نجات غریق دقت کنید. اگر فرزندانتان لب ساحل دریا یا رودخانه مشغول بازی هستند حتما به آنها هشدار‌های لازم را بدهید و خودتان نیز مراقب آنها باشید.

بازدید از موزه یا سایر مکان‌های دیدنی سرپوشیده در سفر یکی دیگر از گزینه‌های خوبی است که شما را از ماندن زیر آفتاب حفاظت می‌کند؛ به‌ویژه در ساعاتی که آفتاب مستقیم روی مغزتان می‌تابد.

منبع: همشهری

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.