صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

کارکنان سامسونگ الکترونیکس از امروز برای افزایش حقوق و مزایا اعتصابی سه‌روزه را آغاز کردند.

 به گزارش شهرآرانیوز - رئیس اتحادیه کارگران هشدار داد که اعتصاب کارکنان سامسونگ می‌تواند بر تولید تراشه‌های حافظه این شرکت تأثیر بگذارد. گفتنی است که سامسونگ بزرگ‌ترین سازنده تراشه‌های حافظه در جهان است.

براساس گزارش رویترز، اتحادیه ملی سامسونگ الکترونیک (NSEU)، که تقریباً ۳۰ هزار نفر عضو آن هستند (حدود یک‌چهارم نیروی کار این شرکت)، علاوه‌بر افزایش حقوق، خواهان یک روز مرخصی اضافی سالانه و اصلاح سیستم پاداش‌دهی به کارکنان است. به گفته این اتحادیه، حدود ۶۵۴۰ نفر در این اعتصابات شرکت می‌کنند که عمدتاً در سایت‌های تولیدی و توسعه محصول هستند.

روی روبان قرمز معترضان نوشته شده است: «با حفظ همبستگی مبارزه کنید»

به گفته برخی تحلیلگران، باتوجه‌به مشارکت کم کارگران در این اعتصاب و فرایند تولید خودکار کارخانه‌ها، بعید است این اقدام تأثیر قابل‌توجهی بر تولیدات بزرگ‌ترین سازنده تراشه‌های حافظه جهان بگذارد. البته این اعتصاب شامل کارکنانی که مسئول نظارت خطوط تولید و تجهیزات خودکار هستند، نیز می‌شود؛ به همین دلیل احتمالاً بر تولیدات این شرکت بی‌تأثیر نخواهد بود.

البته رئیس اتحادیه گزارش رسانه‌های مختلف مبنی‌بر مشارکت کم را رد می‌کند؛ او می‌گوید پنج سال از تأسیس این اتحادیه می‌گذرد و بااینکه زمان کافی برای آموزش اعضای خود درباره مسائل مختلف نداشته، مشارکت در آن کم نیست. معاون رئیس این اتحادیه می‌گوید اگر سامسونگ درخواست‌ها را برآورده نکند، ممکن است اعتصابات بیشتری رخ دهد.

البته سامسونگ پیشنهاد داده بود که می‌تواند در حقوق و شرایط مرخصی سالانه انعطاف داشته باشد، اما این دقیقاً مطابق خواسته‌های اتحادیه نیست. از سویی، مسئولان اتحادیه نیز خواهان برابری در سیستم پاداش‌دهی این شرکت هستند. به گفته آنها، شیوه محاسبه پاداش کارکنان با مدیران متفاوت است.

باتوجه‌به اینکه سامسونگ تلاش می‌کند در تراشه‌های مورداستفاده در محصولات هوش مصنوعی رقابت را افزایش دهد، ممکن است چنین اعتصاباتی مانعی جدی به شمار بیاید.

منبع: دیجیاتو

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.