سازمان ملی هوش مصنوعی افتتاح شد + ویدئو چرا هندزفری‌های بلوتوثی در اندروید بهتر از iOS عمل می‌کنند؟ گلکسی واچ ۷ احتمالا می‌تواند سن بیولوژیکی افراد را تشخیص دهد کمبو کارت‌های جدید همستر کامبت (سه‌شنبه ۱۹ تیر) فناوری VoLTE چیست و چه کاربردهایی دارد؟ + روش فعالسازی در همراه اول، ایرانسل و رایتل OpenAI دسترسی کاربران ایران، چین و روسیه را به ابزارهای هوش مصنوعی مسدود می‌کند کدمورس جدید همستر کامبت (سه‌شنبه ۱۹ تیر) + آموزش جزئیاتی جدید از سنسورهای سلامتی مدل‌های جدید گلکسی واچ سامسونگ گوگل پلی یک رابط کاربری جدید برای صفحه بازی‌ها معرفی می‌کند نوت‌پد مایکروسافت بعد از ۴۰ سال به ویژگی تصحیح خودکار املای کلمات مجهز می‌شود صرافی بایبیت توکن «همستر کامبت» را پیش‌فروش کرد! + قیمت اولیه زمان رونمایی از تاشوهای میکس فولد ۴ و میکس فلیپ شیائومی مشخص شد اعتصاب کارکنان سامسونگ با هدف افزایش حقوق و مزایا کمبو کارت‌های جدید همستر کامبت (دوشنبه ۱۸ تیر) کدمورس جدید همستر کامبت (دوشنبه ۱۸ تیر) + آموزش چرا گربه‌ها بیشتر به انسان‌ها میومیو می‌کنند؟ جزئیاتی جدید از اپل واچ سری ۱۰ | صفحه نمایش بزرگتر و طراحی نازک‌تر قیمت گلکسی بادز ۳ و گلکسی بادز ۳ پرو سامسونگ مشخص شد قابلیت ترجمه همزمان تماس‌ها با Galaxy AI به واتساپ اضافه می‌شود کمبو کارت‌های جدید همستر کامبت (یکشنبه ۱۷ تیر)
سرخط خبرها

OpenAI دسترسی کاربران ایران، چین و روسیه را به ابزارهای هوش مصنوعی مسدود می‌کند

  • کد خبر: ۲۳۸۲۶۱
  • ۱۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
OpenAI دسترسی کاربران ایران، چین و روسیه را به ابزارهای هوش مصنوعی مسدود می‌کند
شرکت OpenAI، بدون ذکر دلیل مشخصی، اعلام کرده از ۹ ژوئیه (۱۹ تیرماه) دسترسی به API خود را برای کاربران ساکن چین، روسیه و ایران را مسدود می‌کند.

به گزارش شهرآرانیوز - شرکت OpenAI پیش‌تر نیز دسترسی کاربران این کشور‌ها به ChatGPT و API را ممنوع کرده بود، اما طی دو هفته گذشته با ارسال ایمیل‌هایی اعلام کرده اجرای این محدودیت‌ها گسترده خواهد شد.

دلیل این تصمیم هنوز کاملاً مشخص نشده است، اما هم‌زمان با تلاش‌های کاخ سفید برای جلوگیری از دسترسی کشور‌هایی مانند چین، روسیه و ایران به فناوری‌های پیشرفته هوش مصنوعی آمریکا، چنین تصمیمی گرفته شده است.

البته باوجودی که OpenAI می‌کوشد دسترسی به پلتفرم خودش را در چین، روسیه و ایران محدود کند، گزارش جدیدی ادعا می‌کند کاربران چینی می‌توانند با استفاده از پلتفرم رایانش ابری مایکروسافت آژور همچنان از محصولات این شرکت استفاده کنند.

مایکروسافت و OpenAI همکاری نزدیکی با یکدیگر دارند. همین موضوع به مایکروسافت دسترسی خوبی به ابزار‌ها و محصولات OpenAI می‌دهد. وب‌سایت The Information با انتشار گزارشی ادعا می‌کند با چندین مشتری چینی که می‌توانند از مدل‌های هوش مصنوعی مکالمه محور OpenAI استفاده کنند، گفتگو کرده است.

گزارش The Information می‌گوید درحالی‌که OpenAI درحال محدودکردن استفاده کاربران چینی از API این شرکت است، مشتریان چینی مایکروسافت همچنان می‌توانند به مدل‌های هوش مصنوعی مکالمه محور OpenAI دسترسی داشته باشند. این گزارش اضافه می‌کند این مدل‌ها برای کاربران سازمانی که از پلتفرم رایانش ابری آژور به‌عنوان بخشی از سرویس OpenAI در چین استفاده می‌کنند، در دسترس است. به گفته این وب‌سایت، سه کسب‌وکار چینی تأیید کرده‌اند که به مدل‌های OpenAI دسترسی دارند.

پلتفرم آژور OpenAI مایکروسافت این امکان را برای کاربران فراهم می‌کند تا داده‌هایشان را یکپارچه کنند و با مدل‌های زبان و تصویر هوش مصنوعی سفارشی‌سازی‌شده، پرسش‌وپاسخ‌های سفارشی انجام دهند. علاوه‌بر OpenAI، این پلتفرم محصولات شرکت مادر فیس‌بوک، متا، را نیز به‌عنوان بخشی از پورتفوی هوش مصنوعی خود برای پلتفرم هوش مصنوعی متنوع و قابل‌تنظیم ارائه می‌دهد.

پس از اطلاعیه ایجاد محدودیت‌ها توسط OpenAI، مایکروسافت تأیید کرد که به ارائه خدمات Azure OpenAI به کاربران در هنگ‌کنگ ادامه خواهد داد.

شرکت OpenAI برای ارائه خدمات خود در آژور به مایکروسافت پول پرداخت می‌کند و از درآمد API خود به این غول نرم‌افزاری کمیسیون می‌پردازد. همچنین گزارش‌ها نشان می‌دهند بخش اعظم سود OpenAI تا زمانی که این شرکت نتواند سرمایه‌گذاری چندمیلیارد دلاری‌اش را به سرمایه‌گذاران بازپرداخت کند، در اختیار مایکروسافت است.

خدمات چت‌بات ChatGPT درحال‌حاضر در چین ممنوع است و کاربران ساکن چین نمی‌توانند بدون استفاده از راهکار‌های مختلف به ChatGPT دسترسی پیدا کنند.

منبع: دیجیاتو

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->