صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

شهردار مشهد مقدس از اختصاص‌یافتن ۱۳ هکتار از اراضی بوستان کوهسنگی به‌ احداث باغ‌موزه دفاع مقدس خبر داد و گفت: کسانی که برای ساخت باغ موزه دفاع مقدس کار انجام دادند به عنوان یک تکلیف ملی، مذهبی و دینی به آن نگاه کردند.

به گزارش شهرآرانیوز، محمدرضا قلندر شریف امروز، ۱۹ تیرماه، در مراسم آغاز عملیات اجرایی احداث ساختمان اصلی مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس اظهار کرد: احداث باغ موزه دفاع مقدس آن هم در پارکی که به مقبره هشت شهید متبرک است، در زمانی که خیلی‌ها مخالف این موضوع بودند، اتفاق خوبی است.

وی افزود: مهم‌تر از این موضوع، این پاک متبرک به قدوم ولی‌نعمتان است که در این پارک اتراق داشتند و فرمودند انشالله این محل ثمره خیر و برکت برای مردم این سرزمین باشد و خیر و برکت آن الان مشخص می‌شود که تفرجگاهی فرهنگی و معنوی مزین به شهدای گمنام شد.

قلندر شریف بیان کرد: برای باغ موزه دفاع مقدس در شورای چهارم با اختصاص ۱۳.۵ هکتار گام اول برداشته و بخشی از ساختمان‌ها احداث شد. امروز اصلی‌ترین ساختمان و موزه دفاع مقدس کلنگ‌زنی خواهد شد که ۷۰۰۰ متر زیربنا دارد و ۳۰۰ میلیارد تومان به آن اختصاص داده شده است.

شهردار مشهد ادامه داد: جلسات متعددی داشتیم که ببینیم کار چگونه بهتر انجام خواهد شد و اعتبار قطره‌چکانی نباشد. امروز عملیات اجرایی با محوریت ساختمان اصلی باغ موزه ساخته خواهد شد. در این موزه یادگاری‌های دفاع مقدس نگه‌داری و مستندسازی می‌شود تا به نظر جوانان و نسل‌های آینده برسد. کسانی که این کار را انجام دادند به عنوان یک تکلیف ملی، مذهبی و دینی به آن نگاه کردند.

وی خاطرنشان کرد: الان دوره گذشته نیست که خاطرات جنگ سینه به سینه نقل شود و برخی مغزصانه آن را تحریف کنند، باید مستندسازی، متقن و درج شود تا برای نسل‌های آینده به یادگار بماند. این کار شروع شده و با توجه به موقعیت خاص این باغ موزه حتما ثمره مثبتی برای نسل‌های آینده دارد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.