صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

لژیونر‌های سرباز دردسر جدید تیم ملی

  • کد خبر: ۲۳۸۳۲۲
  • ۱۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۸
۵ لژیونر فوتبال ایران سرباز می‌شوند و سازمان نظام وظیفه باید وضعیت این بازیکنان را تعیین تکلیف کند.

گروه ورزش|شهرآرانیوز، سال گذشته دستورالعملی از سوی ستادکل نیرو‌های مسلح، مبنی بر لغو قانون معافیت موقت ورزشکاران قهرمان منتشر و اعلام شد بازیکنان فوتبالی که تا پیش از این به واسطه این قانون معافیت موقت دریافت کرده بودند، از این به بعد مشمول حساب شده و باید هرچه زودتر در این خصوص تعیین تکلیف کنند.

پس از این ماجرا بود که وزارت ورزش و جوانان، رایزنی‌هایی با مسئولان نظام وظیفه داشت که طی آن موفق شد اعزام فوتبالیست‌های شاغل در لیگ برتر را تا پایان فصل به تعویق بیندازد تا باشگاه‌های ورزشی و مسابقات لیگ برتر با مشکل و اختلال مواجه نشوند که حالا این نفرات در حال انتقال به تیم‌های نظامی از جمله ملوان هستند.


در این میان، اما برخی از بازیکنان هستند که چنین شرایطی را ندارند و وضعیت آنها هم در نوع خودش جالب توجه است. لژیونر‌های فوتبال ایران که تکلیف خدمت سربازی خودشان را مشخص نکردند از این به بعد دچار مشکل خواهند شد چرا که آنها هم مثل فوتبالیست‌های شاغل در لیگ برتر از این پس باید وضعیت خدمت سربازی خودشان را مشخص کنند.

علی قلی‌زاده، سردار آزمون، علیرضا جهانبخش، مهدی قایدی و سامان قدوس ۵ بازیکن لژیونر فوتبال ایران هستند که طبق قانون از این پس مشمول خدمت سربازی شده و اگر در این خصوص تعیین تکلیف نشوند، علاوه بر مشکل در ورود و خروج به کشور، از حضور در تیم ملی هم محروم خواهند بود و این یک بحران بزرگ در اردوی تیم ملی در آستانه رقابت‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ است.

در همین رابطه امیرسرتیپ دوم جمشید فولادی، رییس سازمان تربیت بدنی ارتش می‌گوید: «پیش از این مصوبه‌ای وجود داشت که در آن مصوبه بازیکنانی که در لیگ برتر حضور دارشتند و در رشته‌های فوتبال، والیبال و بسکتبال فعالیت می‌کردند می‌توانستند به مدت ۱۰ سال به کار خود ادامه دهند و با پایان ۱۰ سال به خدمت مقدس سربازی اعزام شوند. این مصوبه آزمایشی بود که مهلت آن تمام شد.»
او در خصوص لژیونر‌ها بیان می‌کند: «در رابطه با موضوع سرباز لژیونر‌ها جلسه‌ای را پیش بینی کردیم که این جلسه بعد از تاسوعا و عاشورا برگزار خواهد شد و روسای فدراسیون فوتبال، والیبال و بسکتبال را دعوت خواهیم کرد تا با آنها مشورت کنیم. بالاخره این عزیزان برای کشور ما افتخار کسب می‌کنند و پرچم کشورمان را بالا می‌برند به همین دلیل ما به دنبال کمک به این عزیزان هستیم.»
فولادی در پاسخ به این سوال که آیا بحث معافیت این لژیونر‌ها وجود دارد، می‌افزاید: «معافیتی در کار نیست و این افراد باید خدمت مقدس سربازی را پشت سر بگذارند. در جلسه با روسای فدراسیون‌های مربوطه پیشنهاداتی خواهیم داد که البته نمی‌توان در مورد این پیشنهادات صحبت کرد. بعد از مشخص شدن وضعیت خدمت لژیونرها، در این خصوص اطلاع رسانی خواهیم کرد.»

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.