صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: انسداد مرز‌های شرقی و طرح ملی و راهبردی انسداد دیوار مرزی ایران و افغانستان امنیت پایداری را در جای‌جای کشور به همراه دارد.

به گزارش شهرآرانیوز، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری روز چهارشنبه (۲۰ تیر ۱۴۰۳) در حاشیه بازدید از پروژه انسداد دیوار مرزی در مرز‌های مشترک ایران و افغانستان، بیان کرد: برای اجرای مطلوب مراحل مختلف این طرح، زیرساخت‌های مناسبی فراهم شده که این، کیفیت انجام کار را دوچندان کرده است.

وی اظهار کرد: خوشبختانه عملیات فنی و ساخت‌و‌ساز پروژه انسداد دیوار مرزی مطابق با استاندارد‌های مهندسی طراحی‌شده در حال انجام است.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه گروه‌های ۴۴۴ مهندسی ارتش جمهوری اسلامی ایران در بدترین شرایط آب‌و‌هوایی در حال اجرای عملیات‌های تخصصی این طرح هستند، ادامه داد: جلوگیری از ورود غیرقانونی اتباع افغانستانی یکی از مهم‌ترین اهداف این طرح است که برقراری امنیت در دورترین نقاط کشور به‌ویژه مرز‌ها را رقم خواهد زد.

وی بیان کرد: همت و تلاش نیرو‌های جوان گروه‌های مهندسی با به‌کارگیری و استفاده از توان بالایی که دارند، برای به‌سرانجام‌رساندن این پروژه، مثال‌زدنی است که جای تقدیر از آنان دارد.

سیاری اضافه کرد: امیدواریم این طرح بزرگ در کوتاه‌ترین زمان برنامه‌ریزی‌شده خود به اتمام برسد؛ برقراری امنیت در مرز‌های زمینی، دریایی و هوایی شرایط خاص خود را دارد.

عملیات انسداد نوار مرزی ایران و افغانستان به طول بیش از ۲۹۵ کیلومتر، در استان خراسان‌رضوی در حال انجام است. این طرح به صورت دیوارکشی به ارتفاع چهار متر و فنس‌کشی بخش بالایی آن خواهد بود.

بازدید از یگان‌های مستقر در نقاط صفر مرزی ایران و افغانستان از دیگربرنامه‌های امیر دریادار سیاری در سفر به نوار مرزی شمال شرق کشور بود.

شهرستان ۱۴۵ هزارنفری تایباد در ۲۲۵ کیلومتری جنوب‌شرقی مشهد، ۹۰ کیلومتر مرز مشترک با افغانستان دارد و به‌واسطه وجود گذرگاه مرزی دوغارون در این نوار مرزی، از اهمیت اقتصادی ویژه‌ای برخوردار است. مرز دوغارون با قدمت بیش از یک قرن در فاصله ۱۸ کیلومتری جنوب‌شرقی شهر تایباد و ۲۴۸ کیلومتری جنوب‌شرق مشهد واقع شده است.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.