صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

هم‌زمان با آغاز دهه محرم، هیئت محبان‌الزینب(س) مشهد نیز در کنار سایر هیئات مذهبی، میزبان عزاداران حسینی است.

به گزارش شهرآرانیوز، بار دیگر ماه محرم فرا رسیده و ذکر نام و یاد امام‌حسین(ع) در هر محفل و مجلس شیعیان برپا شده است؛ ماهی که در آن، خون اولاد پیامبر خاتم(ص) و یاران آن‌ها بر زمین جاری شد تا حقانیت و حق‌طلبی از میان نرود و پرچم آزادگی و مظلومیت تا قیام قیامت در اهتزاز باقی بماند.

این روز‌ها و شب‌ها، به هر کوی و برزن که می‌روی، مجلس نام و یاد حسین(ع) برقرار است و هر کس به طریقه‌ای تلاش می‌کند از خیل عزاداران حسینی جا نماند. برخی در محافل و هیئات عزاداری حاضر می‌شوند تا از پیام آزادی و آزادگی بگویند و بشنوند و برخی هم به انحای مختلف تلاش می‌کنند این محافل، پررونق و پابرجا بمانند.

در مشهد مقدس و در جوار مرقد مطهر امام مهربانی، حضرت علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) نیز محافل عزاداری مختلف برپا شده‌اند؛ محافلی که پیش از آغاز ماه محرم، بانیان آن به حرم مطهر رضوی رفته‌اند و برای برپایی هیئت حسینی، اذن و رخصت گرفته‌اند.

هیئت عزاداری محبان‌الزینب(س) نیز در شب‌های ماه محرم امسال و براساس روال سال‌های گذشته، در خیابان شهید محسن کاشانی و در منطقه‌ای موسوم به سه‌راه کاشانی، میزبان عزاداران حسینی است. برنامه‌ای که از ابتدای ماه محرم و به مدت ۲۰ شب، با اقامه نماز مغرب‌وعشا آغاز می‌شود و پس از تلاوت قرآن و قرائت زیارت عاشورا، منبر وعظ و سخنرانی برقرار است و پس از آن نیز مراسم نوحه و عزاداری آغاز می‌شود. در پایان مراسم نیز حاضران، میهمان خوان بابرکت سیدالشهدا(ع) هستند.

اما بانیان این هیئت، بیش از سه دهه است که چراغ آن را روشن نگه داشته‌اند و به لطف سیدالشهدا(ع)، برنامه‌های هیئت نیز هر سال با حضور جمعیت زیادی از عزاداران حسینی برقرار بوده است. خادمان هیئت، هر لحظه از خدمت خود را غنیمت می‌دانند و به این نوکری افتخار می‌کنند. برکت زندگی خود را از هیئت می‌دانند و تلاش می‌کنند فرزندان نیز راه آن‌ها را ادامه دهند. هر شب، جمع زیادی از همین مردم، بی‌منت و باافتخار، لباس خدمت می‌پوشند و در هر جایی که بتوانند، تلاش می‌کنند به عزاداران حسین(ع) خدمت ارائه دهند. می‌کوشند تا راه و مرام حسین(ع) پاینده و باقی باشد و جامعه نیز رنگ‌وبوی حسینی‌اش را حفظ کند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.