برگزاری اجتماع بزرگ نوجوانان عاشورایی با عنوان «احلی من العسل» در حرم امام‌رضا(ع) (۲۱ تیر ۱۴۰۳) برگزاری راهپیمایی عفاف‌وحجاب در مشهد (۲۱ تیر ۱۴۰۳) + فیلم خدمت در هیئت، برکت عمر است | روایتی از دلدادگی خادمان هیئت محبان‌الزینب(س) مشهد تشییع پیکر شهید مدافع امنیت در نیشابور (۲۱ تیر ۱۴۰۳) + فیلم آیت‌الله علی نکونام دار فانی را وداع گفت + بیوگرافی برگزاری همایش «شیرخوارگان حسینی» در سالن شهدای وحدت مشهد (۲۲ تیر ۱۴۰۳) خانه‌ای با در‌های باز رو به آسمان روایتی از زندگی شهید بی سر، «محسن حججی» درباره «محمدولی اسدی»، نایب التولیه‌ آستان قدس رضوی که تیرباران شد شهادت سیدالشهدا (ع) آتشی در قلب اهل ایمان باب حاجات ما، علی‌اصغر (ع) فقط بچه‌ها عاشورانامه/ منبر پنجم/ محرم ۱۴۴۶ | گشایش در‌های رحمت با یک قطره اشک رزق معرفت از سفره اباعبدا... (ع)  حال وهوای حسینیه حرم مطهر رضوی در شب‌های محرم برگزاری «سوگواره شیرخوارگان حسینی» در حرم امام‌رضا(ع) (۲۲ تیر ۱۴۰۳) ۴۰ سال خدمت در دستگاه سیدالشهداء (ع) | روایتی از عزادارای در هیئت جان‌نثاران امام زمان (عج) مشهد داور و قاری ایرانی عازم مسابقات قرآن روسیه می‌شوند سلسله جبال صبر
سرخط خبرها

برگزاری اجتماع بزرگ نوجوانان عاشورایی با عنوان «احلی من العسل» در حرم امام‌رضا(ع) (۲۱ تیر ۱۴۰۳)

  • کد خبر: ۲۳۸۷۰۹
  • ۲۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۸
برگزاری اجتماع بزرگ نوجوانان عاشورایی با عنوان «احلی من العسل» در حرم امام‌رضا(ع) (۲۱ تیر ۱۴۰۳)
هم‌زمان با ششمین روز ماه محرم‌الحرام و روز بزرگداشت حضرت قاسم‌بن‌الحسن(ع)، همایش بزرگ «احلی من العسل» در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز، ششمین روز از ایام دهه اول محرم و در روزی که به نام نامی شهید نوجوان واقعه عاشورا، حضرت قاسم‌بن‌الحسن(ع) نام‌گذاری شده است، رواق امام‌خمینی(ره) میزبان خیل نوجوانان عاشورایی و ولایی مشهدالرضا(ع) بود که با حضور پرشور در اجتماع بزرگ «احلی من العسل» به ندای لبیک «هل من ناصر ینصرنی» امام‌حسین(ع) لبیک گفته و به ساحت شهید نوجوانان کربلا ادای احترام کردند.

نوجوانان عاشورایی در حالی که لباس‌های مشکی برتن و سربند‌های «لبیک یاحسین(ع)»، «لبیک یازینب(س)» و «لبیک یامهدی(عج)» بر سر و پرچم‌ها و علم‌های عزا در دست داشتند، در اجتماع بزرگ «احلی من العسل» شرکت کرده و با این حضور پرشور با سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) و دیگرشهدای مظلوم کربلا تجدید بیعت کردند.

این مراسم با قرائت آیاتی از کلام‌الله مجید با نوای قاری نوجوان، امیرعلی میرزایی‌مقدم، آغاز شد و در ادامه این مراسم، حاضران میهمان دکلمه‌خوانی ابوالفضل محمودی شدند. مداحی مداحان نوجوان، طا‌ها شیخ‌زاده و مرتضی ارومی ازجمله برنامه‌های تدارک‌دیده‌شده برای این مراسم بود.

در این اجتماع، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهریزیان به ایراد سخنرانی پرداخت و بیان کرد: حضرت قاسم‌بن‌الحسن(ع) شهید نوجوان واقعه عاشورا و الگویی شایسته برای نوجوانان در پاک‌زیستن و پیروی از امام‌زمان(عج) است.

وی تصریح کرد: حضرت قاسم(ع) با اینکه سن کمی داشت، به‌درستی راه حق را تشخیص داده بود و نوجوانان عاشورایی باید این نوجوان سلحشور و پاک را الگوی خود قرار دهند.

حجت‌الاسلام مهریزیان در ادامه، به سه اصل مهم که رعایت آن توسط نوجوانان آن‌ها را مانند قاسم‌بن‌الحسن(ع) در مسیر پاک‌زیستن قرار می‌دهد، اشاره و عنوان کرد: اولین اصل برای پاک‌زیستن انتخاب دوست خوب است. یکی از مهم‌ترین عوامل موفقیت در زندگی، انتخاب دوستانی صالح و نیکوکار است. دوستی با افراد فاسد و گمراه، زندگی انسان را به تباهی می‌کشاند.

وی دومین اصل برای داشتن زندگی پاک را احسان به والدین معرفی و بیان کرد: احترام، احسان و مهربانی با پدر و مادر یکی از عواملی است که در سعادتمندشدن انسان بسیار موثر است و کسی که با والدین خود رفتار خوبی داشته باشد، در مسیر سعادت قرار خواهد گرفت.

حجت‌الاسلام مهریزیان افزود: سومین اصل برای سعادتمندی توبه و انابه است. همه انسان‌ها در معرض خطا و گناه قرار دارند، اما نوجوانی که می‌خواهد مانند حضرت قاسم(ع) زندگی پاکی داشته باشد، باید بعد از هر گناه، به سوی خدا بازگردد و توبه کند.

در این مراسم، نوجوانان عاشورایی در رثای قاسم‌بن‌الحسن(ع) اشک ماتم ریختند و عزاداری کردند و اجرای سرود گلدسته‌های حرم و اجرای برنامه مرثیه‌سرایی توسط علی‌اکبر حائری از دیگربرنامه‌های این مراسم باشکوه بود.

گفتنی است همایش «احلی من العسل» و اجتماع بزرگ نوجوانان عاشورایی همه‌ساله در روز ششم ماه محرم که روز بزرگداشت حضرت قاسم‌بن‌الحسن(ع) است، در حرم مطهر رضوی و کلیه اماکن مذهبی سراسر کشور برگزار می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->