صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

شهردار مشهد درباره پروژه تقاطع سه‌سطحی شهید فهمیده گفت: اکنون عملیات اجرایی این پروژه با رفع برخی معارضات با پیشرفت فیزیکی ۹‌درصد در حال انجام و مراحل تولید قطعات پیش‌ساخته بتنی (سگمنت) برای این پروژه آغاز شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، تقاطع شهید فهمیده یکی از تقاطع‌های قدیمی چندسطحی مشهد است که سال‌ها بار ترافیکی مسیر بزرگراهی مشهد و بولوار توس را به دوش کشیده است و اکنون چندسالی است که وضعیت فعلی این تقاطع توان پاسخگویی به حجم بالای تردد‌های این مسیر‌ها را ندارد و در آینده هم که کرانه شمالی ساخته شود، حجم ترافیک ورودی به این میدان و تقاطع به‌مراتب سنگین‌تر از وضعیت فعلی می‌شود. ا‌ز‌همین‌رو مدیریت شهری باید تدبیر مناسبی برای مدیریت این تقاطع اتخاذ می‌کرد تا علاوه بر پاسخگویی به ترافیک فعلی این تقاطع، میدان شهید فهمیده را برای آینده و در زمان بهره‌برداری از کرانه شمالی نیز آماده کند.

با تدابیر و مطالعات صورت‌گرفته در‌راستای مدیریت ترافیکی شهر در بخش‌های مختلف، شانزدهم بهمن سال گذشته بود که هم‌زمان با آغاز عملیات حفر تونل مترو بخش غربی خط ۳ قطارشهری مشهد، عملیات ساخت سطوح سوم تقاطع‌های شهید فهمیده و خیام نیز آغاز شد.

 افزایش ظرفیت ترافیکی میدان شهید فهمیده به‌طور‌قطع می‌تواند در محدوده بزرگراه شهید چراغچی مشهد مدیریت مناسبی به وجود بیاورد و ثمره این اقدام مدیریت شهری که اکنون از سوی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) به‌عنوان پیمانکار در حال انجام است، تا کیلومتر‌ها آن‌طرف‌تر از میدان هم در آینده دیده خواهد شد و ترافیکی که به‌واسطه میدان فعلی شهید فهمیده به دوطرف بزرگراه شهید چراغچی و دوطرف بولوار توس می‌رسد، روان خواهد شد.

کاهش ترافیک در بولوار توس و خیام

در‌همین‌زمینه شهردار مشهد با تأکید بر اینکه یکی از اولویت‌های مدیریت شهری دراین دوره کاهش گره‌های ترافیکی در محور‌های مهم شهر است، اظهار کرد: در‌همین‌زمینه پروژه ساخت پل سوم میدان شهید فهمیده با هدف تسهیل رفت‌وآمد در این میدان در دستور‌کار مدیریت شهری قرار گرفته است.

محمدرضا قلندرشریف افزود: این پروژه شامل طراحی و ساخت سه دستگاه پل خواهد بود که طراحی و اجرای این پروژه مبتنی بر تکنولوژی‌های روز و به روش سگمنتال «استفاده از قطعات پیش‌ساخته بتنی» توسط قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) انجام می‌شود که یک دستگاه آن از سمت جنوب به غرب «چهارراه ساجدی به‌سمت میدان قائم (عج)» و یک پل دیگر نیز از سمت شمال به شرق «بولوار توس شمالی به‌سمت میدان خیام» با هدف کاهش بار ترافیکی داخل میدان شهید فهمیده ساخته خواهد شد.
وی ادامه داد: همچنین یک دستگاه پل دوربرگردان در ضلع شرقی میدان شهید فهمیده درراستای تسهیل ترافیک خیابان شهید طرح‌چی پیش‌بینی شده است.

قلندرشریف در ادامه گفت: پروژه تقاطع غیرهم‌سطح میدان شهید فهمیده دارای سه مسیر تبادل دسترسی شمال به شرق به طول ۱۱۰۰‌متر، مسیر تبادل دسترسی جنوب به غرب به طول ۷۸۰‌متر و مسیر تبادل دسترسی شرق به شرق به طول ۱۶۰‌متر خواهد بود.
وی افزود: براساس پیش‌بینی‌های انجام‌شده برای ساخت این پروژه ۱۹ هزار‌و ۲۳۳ مترمکعب بتن‌ریزی، ۳۳۰۰ تن آرماتوربندی، ۴۳ هزارو ۴۷۳ مترمربع قالب‌بندی، ۴‌هزار‌و ۵۰۰ مترمکعب حفاری، ۲۳‌هزار‌و ۴۶۳ مترمکعب خاک‌ریزی اجرا و ۴۱۵ عدد قطعه پیش‌ساخته بتنی (سگمنت) نصب می‌شود.

اعتبار ۸۴۰‌میلیارد‌تومانی برای تقاطع شهید فهمیده

شهردار مشهد گفت: اکنون عملیات اجرایی این پروژه با رفع برخی معارضات با پیشرفت فیزیکی ۹‌درصد در حال انجام و مراحل تولید قطعات پیش‌ساخته بتنی (سگمنت) برای این پروژه آغاز شده است. برآورد اولیه اعتباری برای این پروژه و همچنین پروژه تقاطع خیام که در حال انجام است، مبلغ ۸۴۰‌میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

قلندرشریف افزود: با بهره‌برداری از تقاطع سه‌سطحی شهید فهمیده، علاوه بر اینکه ترافیک این محدوده شهری در بزرگراه شهید چراغچی و همچنین دو سمت بولوار توس رفع می‌شود، برای اقدامات ترافیکی آینده و هدایت ترافیکی کرانه شمالی که یکی از برنامه‌های مدیریت شهری است، به داخل شهر نیز این تقاطع کارکرد مناسبی خواهد داشت.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.