فعالیت قرارگاه خدمات سفر ویژه ایام اربعین و دهه پایانی صفر در مشهد به مناسبت سالگرد درگذشت حاج حسین ملک؛ چهاردهمین جلسه از سلسله نشست‌های روایت مشهد برگزار شد بوستان کرامت؛ جاذبه‌‌‌‌ای تفریحی و گردشگری در مشهد مقدس عقد تفاهم‌نامه چهارجانبه تأمین آب فضای سبز شهری مشهد از طریق پساب شهروند خبرنگار | درخواست راه‌اندازی مجدد سامانه پیام کوتاه اتوبوس‌رانی مشهد + پاسخ انبار ضایعاتی‌ها عامل افزایش جمعیت موش‌ها در مفتح شرقی مشهد گلایه ساکنان خیابان عنصری غربی مشهد از هتل‌آپارتمان‎‌ها مشهد، پیشرو در استفاده از آب‌های خاکستری ترافیک سنگین در بزرگراه آزادی، بولوار کوثر و خیابان امام‌خمینی(ره) در مشهد (۳ مرداد ۱۴۰۳) هوای کلانشهر مشهد امروز سالم است (۳ مرداد ۱۴۰۳) آیا ادارات مشهد امروز (چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳) تعطیل می‌شوند؟ پلمب یک واحد عرضه قلیان در بولوار پیروزی مشهد (دوم مرداد ۱۴۰۳) حضور استاندار خراسان رضوی در جمع عشایر ارتفاعات منطقه هزار مسجد | طرح ۱۴ مورد از مطالبات عشایرنشینان در کمیته فنی استان + تصاویر تامین منابع مالی اوراق مشارکت در دستور کار شهرداری مشهدمقدس افتتاح اولین شعبه روستا بازار در مشهد (۲ مرداد ۱۴۰۳) دیدار شهردار، اعضای شورای اسلامی شهر و معاون اقتصادی شهرداری مشهدمقدس با مدیران بانک رسالت تشکیل ستاد خدمت رسانی به زائران دهه آخر صفر ۱۴۰۳ در مشهدمقدس ۱۲ هزار گذر زیارتی در اداره گذرنامه خراسان‌رضوی جامانده است + فیلم عضو شورای اسلامی شهر مشهد: تسریع در روند اجرایی پروژه‌ها باید با دقت و کیفیت باشد عضو شورای اسلامی شهر مشهد: پروژه‌های شهری باید در زمان مقرر و براساس برنامه زمان‌بندی تکمیل شوند درباره «شجاع‌السلطنه»، حاکم ۲۰۰ سال پیش خراسان تلاش شهرداری مشهد برای مکانیزه‌شدن نظافت بزرگراه‌ها | تجهیزات خدمات شهری به‌روزرسانی می‌شود
سرخط خبرها

گلایه ساکنان خیابان عنصری غربی مشهد از هتل‌آپارتمان‎‌ها

  • کد خبر: ۲۴۰۸۵۸
  • ۰۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۳
گلایه ساکنان خیابان عنصری غربی مشهد از هتل‌آپارتمان‎‌ها
ساکنان خیابان عنصری غربی که در نزدیکی حرم مطهر رضوی واقع شده است، از پارکینگ نداشتن برخی هتل آپارتمان‌های این محله گلایه دارند.

به گزارش شهرآرانیوز، این مسئله سبب شده است که مهمانان این هتل‌ها، خودرو‌های خود را در پیاده‌رو‌ها و حتی جلو در منازل پارک کنند. این اقدام نه‌تن‌ها عبورومرور عابران پیاده را مختل می‌کند، بلکه سبب بروز مزاحمت‌های فراوان برای ساکنان این محله شده است.

بررسی میدانی در محله

برای بررسی بیشتر این موضوع به خیابان عنصری غربی می‌رویم. در ساعات ابتدایی ظهر ترافیک شدیدی در این خیابان ایجاد شده است و خودرو‌ها آرام آرام در حال حرکت هستند. این خیابان مملو از هتل‌آپارتمان‌هایی است که برخی از آنها متعلق به نهاد‌های دولتی هستند. از نظر وسعت و اندازه این‌گونه به نظر می‌رسد که فضای پارکینگ مناسب و به‌اندازه‌ای ندارد. در یکی از کوچه‌ها چندین خودرو در پیاده‌رو پارک شده‌اند و افرادی بین خودرو‌ها و هتل آپارتمان‌ها در رفت‌و‌آمد هستند. 

خودرو‌ها به‌گونه‌ای پارک شده‌اند که امکان رفت‌و‌آمد وجود ندارد. بیشتر عابران پیاده برای تردد مجبورند که قید پیاده‌رو را بزنند و از خیابان تردد کنند. یکی از شهروندان که در حال خروج خودرو خود از حیاط منزلش است. با مهارتی عجیب سعی می‌کند که بافاصله بسیار ناچیز و کمتر از چند سانتی‌متر خودرواش را از حیاط منزلش خارج کند و از سوی دیگر به خودرو‌های پارک شده در پیاده‌رو نیز آسیبی وارد نکند.

روایت تکراری و روزانه از یک معضل

با او درباره این معضل محله گپ‌وگفتی انجام می‌دهیم. این شهروند به ما می‌گوید: ما هر روز با این مسئله دست‌و‌پنجه نرم می‌کنیم. مهمانان هتل‌ها هیچ توجهی به قوانین پارکینگ ندارند و ماشین‌هایشان را درست جلو در خانه‌های ما پارک می‌کنند. این موضوع برای ما بسیار ناراحت‌کننده و آزاردهنده شده است.

بار‌ها شده است که نتوانسته‌ایم به‌راحتی از خانه خارج شویم یا خودرو‌های خود را پارک کنیم.
یکی دیگر از شهروندان که در حال عبور از پیاده‌روست. مسیر خود را به دلیل پارک خودرو‌ها در پیاده‌رو تغییر می‌دهد و از خیابان تردد می‌کند. او نیز از شرایط این محدوده گلایه‌مند است. این شهروند به مراجعه‌ها و پیگیری‌های صورت گرفته اشاره دارد.

او در توضیحاتی می‌گوید: چندین بار به شهرداری منطقه‌۷ مراجعه و از آنها درخواست کرده‌ایم که به این مسئله رسیدگی کنند. اما تاکنون هیچ اقدام عملی از سوی آنها صورت نگرفته است. هر بار که به شهرداری می‌رویم، فقط وعده می‌دهند و هیچ تغییری نمی‌بینیم.
او در ادامه یادآور می‌شود: جالب است که این هتل‌آپارتمان‌ها پارکینگ لازم را ندارند. این سؤال را به عنوان یک شهروند داریم که چگونه امکان دارد هتل‌آپارتمان‌ها بدون پارکینگ کافی مجوز دریافت کنند؟

نبود پارکینگ در هتل آپارتمان‌ها

شهروندی نیز مشکل اصلی این محله را نبود برنامه‌ریزی صحیح شهری می‌داند. او معتقد است که نظارت کافی بر ساخت‌وساز‌ها وجود ندارد. این شهروند در ادامه اشاره‌اش به شرایط خیابان عنصری است. بسیاری از هتل آپارتمان‌های خیابان عنصری غربی بدون در نظر گرفتن فضای پارکینگ ساخته شده‌اند. 

این امر نشان‌دهنده ضعف در قوانین و مقررات ساخت‌و‌ساز شهری است که به هتل‌آپارتمان‌ها اجازه می‌دهد بدون تأمین پارکینگ کافی فعالیت کنند. او می‌گوید: علاوه بر این، تعداد بالای مسافران و زائرانی که به این منطقه می‌آیند نیز به این مشکل دامن زده است. خیابان عنصری غربی به دلیل نزدیکی به حرم مطهر رضوی یکی از پرترددترین مناطق مشهد است و همین موضوع سبب شده است تا نیاز به پارکینگ در این منطقه بیشتر از دیگر نقاط شهر باشد.

راهکار‌ها و پیشنهاد‌های شهروندی

این شهروند در ادامه راهکار‌ها و پیشنهاد‌هایی برای حل این مشکل دارد و می‌خواهد این پیشنهاد‌های شهروندی به گوش مدیران شهری برسد: یکی از راهکار‌های مهم برای خیابان‌های اطراف حرم ایجاد پارکینگ‌های عمومی است. این پارکینگ‌ها باید در خیابان‌های اطراف حرم به صورت طبقاتی اجرایی شود.

افزایش نظارت‌ها برای کم‌وکیف پارک خودرو‌ها و جلوگیری از پارک کردن خودرو در پیاده‌رو‌ها دیگر راهکار اوست. این شهروند این موضوع را با اعمال جریمه و حضور مأموران راهنمایی‌ورانندگی قابل اجرا می‌داند.
او پیشنهاد آخرش را بسیار مهم می‌داند. می‌گوید: اگر از همان ابتدا در قوانین ساخت‌وساز نظارت‌ها کافی باشد دیگر شاهد هتل‌آپارتمان‌های بدون پارکینگ نخواهیم بود.

سؤالات بی‌پاسخ از شهرداری منطقه‌۷

با توجه به اینکه خیابان عنصری غربی یکی از مهم‌ترین مناطق مشهد به شمار می‌آید، لازم است که شهرداری و دیگر نهاد‌های مربوط به مشکلات شهروندان این منطقه توجه ویژه‌ای داشته باشند. ایجاد پارکینگ‌های عمومی و افزایش نظارت بر پارک خودرو‌ها از جمله اقداماتی است که می‌تواند به بهبود وضعیت کمک کند.

در همین راستا و نظر به رسالت روزنامه شهرآرا پیگیری‌هایی از شهرداری منطقه برای وضعیت این هتل‌آپارتمان‌ها داشتیم. با جود چندین تماس مکرر با روابط عمومی شهرداری و گذر دو هفته پاسخی به سؤالات و دغدغه شهروندان ارائه نشد.
بی‌شک رسالت صدای مردم شهرآرا رساندن صدای مردم به مسئولان و انعکاس دادن اقدامات مسئولان به مردم است.

به منظور کسب اقدامات شهرداری منطقه بیش از شش بار با اداره روابط عمومی و معاونت شهرسازی منطقه‌۷ تماس گرفته شد، اما این تماس‌ها به پاسخی برای دغدغه شهروندان ختم نشد؛ بنابراین گزیده‌ای از سؤالات شهرآرا که با محور دغدغه شهروندان بدون پاسخ ماند منتشر می‌شود.
سؤال نخست ما از شهرداری منطقه این است که چه راهکار‌ها و اقداماتی برای افزایش دسترسی منطقه در دستور کار دارد؟

چرا برخی از هتل‌آپارتمان‌ها بدون پارکینگ فعالیت دارند؟

صدای مردم شهرآرا آماده است که در صورت اعلام پاسخ یا هماهنگی مسئولان شهرداری منطقه‌۷ گزارشی از کم‌و‌کیف اقدامات صورت گرفته منتشر کند.
امید است که مسئولان مربوط با توجه به نیاز‌ها و مشکلات شهروندان، اقدامات لازم را در‌این‌باره انجام دهند تا شرایط بهتری برای ساکنان این منطقه فراهم شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->