صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

زمان بهره‌برداری از پایانه مفتح مشهد اعلام شد

  • کد خبر: ۲۳۹۰۹۷
  • ۲۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۱
یکی از اقدامات اتوبوس‌رانی شهرداری مشهد در راستای تسهیل سفر زائران و مجاوران بارگاه رضوی و جلوگیری از توقف خطی اتوبوس‌ها در حاشیه خیابان‌ها و معابر شهر که سبب‌ساز ترافیک هم در برخی اوقات می‌شود، ساخت پایانه‌های متمرکز در مناطق مختلف شهری است.

به گزارش شهرآرانیوز، پیش از این مدیریت شهری برای ساخت برخی از این پایانه‌ها در مناطق مختلف شهر اقدام کرده است. ساخت پایانه آزادی که بخش درخورتوجهی از سفر‌های مسافران اتوبوس‌رانی شهر مشهد را به خود اختصاص داده و در مجاورت سامانه مترویی شهر قرار دارد، ساخت پایانه الهیه با هدف متمرکز شدن خدمت‌رسانی ناوگان اتوبوس‌رانی مشهد در حوزه غرب این کلان‌شهر و همچنین ساخت پایانه جوان در ضلع جنوبی شهرمان، نمونه‌های موفق در پایانه‌سازی بخش اتوبوس‌رانی شهر است و اکنون با ایجاد چنین پایانه‌هایی زائران و مجاورانی که به این پایانه‌ها مراجعه می‌کنند به راحتی می‌توانند به مقاصد خود در شهر سفر کنند. در این راستا عملیات اجرایی ساخت پایانه مفتح در حوزه شرقی شهر نیز در دست اقدام است و مدیریت شهری درصدد است تا با ساخت این پایانه متمرکز اتوبوس‌رانی، خدمت شایسته‌تری را به شهروندان ساکن در بخش شرقی شهرمان ارائه دهد. 

در همین زمینه شهردار مشهد با بیان اینکه در راستای رفاه حال شهروندان و سامان‌دهی خطوط مستقر در محدوده مفتح شرقی، ساخت پایانه بزرگ و مجهز مفتح از سوی سازمان اتوبوس‌رانی شهرداری مشهد در دستور کار قرار گرفته است، اظهار کرد: عملیات عمرانی ساخت پایانه شهید مفتح از دهم آبان سال گذشته به مساحت ۱۴هزار مترمربع آغاز شده و در حال حاضر این پروژه از پیشرفت فیزیکی حدود ۵۵ درصدی برخوردار است.

محمدرضا قلندرشریف با اشاره به برخی از اقدامات فنی انجام شده در جریان ساخت پایانه مفتح افزود: تاکنون عملیات خاک برداری، عملیات زیرسازی، محوطه سازی، اجرای آسفالت سواره‌رو پروژه پایانه اتوبوس‌رانی شهید مفتح به اتمام رسیده است.

ساخت در مدت ۱۲ ماه

وی تأکید کرد: براساس برنامه زمان‌بندی این پایانه باید در مدت دوازده‌ماه به بهره‌برداری برسد و با توجه به پیشرفت فیزیکی مناسبی که اکنون دارد و اعتبار ۳۴ میلیارد تومانی که برای ساخت آن در نظر گرفته شده است امیدواریم عملیات عمرانی این پایانه در آبان ماه امسال به اتمام برسد و در اختیار زائران و مجاوران بارگاه رضوی قرار گیرد.

قلندرشریف با بیان اینکه پس از بهره‌برداری از این پایانه، خطوط پایانه‌های خطی مفتح شرقی و مفتح غربی تجمیع می‌شود و ضمن دسترسی بهتر شهروندان، نقش مؤثری در کاهش ترافیک خواهد داشت، ادامه داد: با ساخت پایانه مفتح، برای ۲۲۳ دستگاه اتوبوس و مینی بوس از این پایانه به سایر نقاط شهر دسترسی ایجاد می‌شود و در عین حال با بهره‌برداری از این پایانه شاهد کاهش هزینه‌های سفر شهروندان، دسترسی آسان به خطوط محوری و خطوط منتهی به حرم مطهر برای ساکنان حاشیه شهر خواهیم بود.

شهردار مشهد در ادامه با اشاره به دیگر برنامه‌های سازمان اتوبوس‌رانی در حوزه ساخت پایانه در سال جاری گفت: علاوه بر اینکه در برنامه‌های امسال تکمیل و بهره‌برداری از پایانه مفتح وجود دارد، ساخت دو پایانه دیگر نیز در دستور کار است.

در همین راستا در حال پیگیری از اداره‌کل راه‌وشهرسازی هستیم تا بتوانیم زمینی را برای ساخت پایانه‌ای در فاز سوم شهرک مهرگان تثبیت کنیم و همچنین امیدواریم زمین مد نظر برای ساخت پایانه خط ۴ بی‌آرتی در محدوده میدان شاهنامه را تثبیت کنیم تا با این اقدامات بتوانیم عملیات ساخت این دو پایانه را در سال آینده داشته باشیم.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.