رکورد پرواز‌های فرودگاه مشهد با ۲۳۲ پرواز در یک روز، شکست ترافیک سنگین در میدان‌های فهمیده و استقلال و تقاطع شهید کامیاب | موتورسوار بر اثر واژگونی موتورسیکلت جان باخت (۷ تیر ۱۴۰۳) محلات مشهد مهمان محبان علی (ع) بودند نرخ مراکز اقامتی خراسان‌رضوی به صورت گسترده اطلاع‌رسانی شود ترافیک سنگین در محدوده مجموعه شهید بهشتی، میدان جانباز و تقاطع خیام مشهد (۶ تیر ۱۴۰۳) اجتماع هواداران قالیباف در مشهد محدودیت ترافیکی ایجاد کرد (۶ تیر ۱۴۰۳) قطارشهری مشهد: در خردادماه امسال، بیش‌از ۷ میلیون و ۷۹۴ هزار سفر انجام شده است در خردادماه امسال، به بیش‌از ۲ میلیون زائر و مجاور در پایانه‌های مسافربری خدمت‌رسانی شده است شهروند خبرنگار | درخواست نصب نیمکت و سایبان برای ایستگاه اتوبوس رضا شهر در مشهد+ پاسخ اعمال‌قانون هزار و ۸۸۷ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۶۵نفر در تصادفات مصدوم شدند (۶ تیر ۱۴۰۳) کیفیت هوای مشهد در آستانه هشدار آلودگی (۶ تیر ۱۴۰۳) زمین‌های رهاشده رباط طرق مشهد پارکینگ می‌شود ترافیک سنگین در چهار ضلع میدان‌های فردوسی، استقلال و جهاد | اتخاذ تمهیدات ترافیکی لازم برای حضور نامزد‌ها در مشهد (۶ تیر ۱۴۰۳) بزرگراه‌های مشهد در مسیر اصلاح هندسی شهردار مشهد: خرید ۴۷۹ اتوبوس و مینی‌بوس در دستور‌ کار است یک خیابان به وسعت غدیر | خیابان فدائیان اسلام مشهد در عید ولایت خاطره ساز شد + فیلم اطعام ۱۱ هزار نفر در بزرگ‌ترین سفره اطعام کشور در مشهد + فیلم فضا آرایی معابر منتهی به حرم مطهر و برگزاری جشنواره عید تا عید در منطقه ثامن مشهد کیفیت هوای مشهد امروز چگونه است؟ (۵ تیر ۱۴۰۳) + عکس
سرخط خبرها

زمان بهره‌برداری از پایانه مفتح مشهد اعلام شد

  • کد خبر: ۲۳۴۹۷۷
  • ۰۲ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۶
  • ۲
زمان بهره‌برداری از پایانه مفتح مشهد اعلام شد
بنا بر اعلام مدیرعامل سازمان اتوبوس‌رانی شهرداری مشهد پیشرفت فیزیکی ساخت این پایانه ۵۲ درصد است.

به گزارش شهرآرانیوز، یکی از اقدامات بخش اتوبوس‌رانی شهرداری مشهد در راستای تسهیل سفر زائران و مجاوران بارگاه رضوی و جلوگیری از توقف خطی اتوبوس‌ها در حاشیه خیابان‌ها و معابر شهر که گاهی نیز سبب ترافیک می‌شود، ساخت پایانه‌های متمرکز در مناطق مختلف شهر است. پیش از این، مدیریت شهری برای ساخت برخی از این پایانه‌ها در مناطق مختلف شهر اقدام کرده بود.

ساخت پایانه آزادی که بخش قابل‌توجهی از سفر‌های مسافران اتوبوس‌رانی شهر مشهد را به خود اختصاص داده است و در مجاورت سامانه مترویی شهر قرار دارد، ساخت پایانه الهیه با هدف متمرکزشدن خدمت‌رسانی ناوگان اتوبوس‌رانی مشهد در حوزه غرب این کلان‌شهر و همچنین ساخت پایانه جوان در ضلع جنوبی شهرمان، نمونه‌های موفق در پایانه‌سازی بخش اتوبوس‌رانی شهر هستند.

 اکنون با ایجاد چنین پایانه‌هایی، زائران و مجاورانی که به این پایانه‌ها مراجعه می‌کنند، به‌راحتی مقاصد سفرشان را در شهر انتخاب می‌کنند. دراین‌راستا، عملیات اجرایی ساخت پایانه مفتح در حوزه شرقی شهر نیز در دست اقدام است و مدیریت شهری درصدد است با ساخت این پایانه متمرکز اتوبوس‌رانی، خدمتی شایسته‌تر به شهروندان ساکن در بخش شرقی شهرمان ارائه دهد.

دراین‌زمینه، مدیرعامل سازمان اتوبوس‌رانی شهرداری مشهد در گفتگو با شهرآرا با بیان اینکه در راستای رفاه حال شهروندان و سامان‌دهی خطوط مستقر در محدوده مفتح شرقی، ساخت پایانه بزرگ و مجهز مفتح از سوی سازمان اتوبوس‌رانی شهرداری مشهد در دستورکار قرار گرفته است، اظهار کرد: عملیات عمرانی ساخت پایانه شهید مفتح از ۱۰ آبان سال گذشته به‌مساحت ۱۴هزار مترمربع آغاز شده و اکنون این پروژه از پیشرفت فیزیکی ۵۲ درصدی برخوردار است.

ساخت در مدت ۱۲ ماه

محسن شریعتی با اشاره به برخی اقدامات فنی انجام‌شده در جریان ساخت پایانه مفتح، افزود: تاکنون عملیات خاک‌برداری، زیرسازی، محوطه‌سازی و اجرای آسفالت سواره‌رو پروژه پایانه اتوبوس‌رانی شهید مفتح به پایان رسیده است.

وی تأکید کرد: براساس برنامه زمان‌بندی، این پایانه باید در دوازده ماه به بهره‌برداری برسد و باتوجه‌به پیشرفت فیزیکی مناسبی که اکنون دارد و اعتبار ۳۴ میلیارد تومانی که برای ساخت آن در نظر گرفته شده است، امیدواریم عملیات عمرانی این پایانه در آبان‌ماه امسال تمام شود و در اختیار زائران و مجاوران بارگاه رضوی قرار گیرد.

شریعتی با بیان اینکه پس از بهره‌برداری از این پایانه، خطوط پایانه‌های خطی مفتح شرقی و مفتح غربی تجمیع می‌شود، افزود: با این اقدام دسترسی بهتر شهروندان نیز مهیا می‌شود و این امر نقش مؤثری در کاهش ترافیک خواهد داشت.

ساخت ۲ پایانه جدید در دستورکار

وی ادامه داد: با ساخت پایانه مفتح، برای ۲۲۳ دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس از این پایانه به سایر نقاط شهر دسترسی ایجاد می‌شود و درعین‌حال، با بهره‌برداری از این پایانه شاهد کاهش هزینه‌های سفر شهروندان و دسترسی آسان به خطوط محوری و خطوط منتهی به حرم‌مطهر برای ساکنان حاشیه شهر خواهیم بود.

مدیرعامل سازمان اتوبوس‌رانی شهرداری مشهد در ادامه با اشاره به دیگربرنامه‌های این سازمان در حوزه ساخت پایانه در امسال، گفت: علاوه بر اینکه در برنامه‌های امسال تکمیل و بهره‌برداری از پایانه مفتح وجود دارد، ساخت دو پایانه دیگر نیز در دستورکار است. دراین‌راستا، درحال پیگیری از اداره‌کل راه‌وشهرسازی هستیم تا بتوانیم زمینی را برای ساخت پایانه‌ای در گام سوم شهرک مهرگان تثبیت کنیم. همچنین، امیدواریم زمین مدنظر برای ساخت پایانه در خط ۴ بی‌آرتی در محدوده میدان شاهنامه را نیز تثبیت کنیم تا با این اقدامات بتوانیم عملیات ساخت این دو پایانه را در سال آینده آغاز کنیم.

وی درباره برنامه‌های اقتصادی سازمان اتوبوس‌رانی در فضا‌های ایجادشده پایانه‌ای، گفت: باتوجه‌به اینکه پایانه‌ها محل تبادل سفر است و ماندگاری مسافر در این پایانه زیاد نیست، به‌جز خدمات موردنیاز یک پایانه نمی‌توان زیاد برای اقدامات اقتصادی در این پایانه‌ها برنامه‌ریزی کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۲
0
2
از همه ی عزیزدانی که در شهرداری خدمت می کنند وپیگیر مساءل ومشکلات مردم هستند تا مردم شهر امام رضا به رفاه وآرامش برسند متشکرم. لطفا مسائل بهداشتی معابر شهری بخصوص منطقه ی 3 محله رسالت نظارت شودوخطوط میدان شهدا خط 33 و32 هم اضافه ونوسازی شود متشکرم.
مجتبی
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۳
0
3
آیا با‌این‌همه‌زمین‌خالی‌وبدون‌استفاده‌دربلوار‌توس‌‌پایانه‌فردوسی‌هم‌‌ازکناربلوار‌‌جمع‌بشه
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->