صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

نورالدین عزیزی وزیر صنعت و تجارت طالبان گفت: در تلاش هستیم تا تراز تجاری ایران و افغانستان به ۱۰ میلیارد دلار افزایش یابد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ نورالدین عزیزی، سرپرست وزارت صنعت و تجارت طالبان امروز دوشنبه ۲۵ تیرماه در نشست مسئولان عالی اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و افغانستان که به میزبانی منطقه آزاد دوغارون برگزار شد، اظهار داشت: در سفری که به ازبکستان داشتم موافقت شد که نشست ۳ جانبه ایران، افغانستان و ازبکستان در کابل برگزار شود. 

او همچنین تاکید کرد که در تلاش هستیم تا تراز تجاری ایران و افغانستان به ۱۰ میلیارد دلار افزایش یابد.

سرپرست وزارت صنعت و تجارت طالبان با بیان اینکه دولت شهید رئیسی با ما تعامل خوبی داشت و امیدواریم رئیس جمهور جدید هم همینطور باشند و خوش‌قدم باشند.

عزیزی در ادامه گفت: جای خوشحالی است که امروز اینجاییم و خواستار ملاقات‌های بیشتر به منظور مباحث تجاری هستیم.

او با اشاره به اینکه ما به دنبال حضور فعال در چابهار هستیم، خاطرنشان کرد: ما می‌خواهیم که فعالیت در مرز میلک هم گسترش پیدا کند و به دنبال گسترش تجارت با ایران هستیم.

عزیزی در ادامه با اشاره به سفر اخیر خود به ازبکستان تاکید کرد: من در این سفر به نمایندگی از ایران پیشنهاد کردم نشست سه‌جانبه میان ایران، ازبکستان و افغانستان به میزبانی کابل برگزار شود. ازبکستان اعلام آمادگی کرد و امیدوارم این نشست به زودی برگزار شود.

وزیر تجارت طالبان ادامه داد: ما مشکلات در مرز‌ها را حل کردیم و خوشبختانه امروز شاهد تردد بیشتر از ۸۰۰ خودرو تا ۱۵۰۰ خودرو در دوغارون هستیم که این بی سابقه است.

عزیزی تاکید کرد: اینکه ایران همواره همراه ما همکاری کرده است برای ما ارزشمند است. ظرفیت وجود دارد و ما باید از این ظرفیت استفاده کنیم.

این مقام طالبان افزود: ما توجه خاصی به این موضوع داریم و دست در دست ایران تجارت خود را به ۱۰ میلیارد دلار می‌رسانیم.

بعدظهر امروز دوشنبه ۲۵ تیرماه نشست مسئولان عالی اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و افغانستان به میزبانی منطقه آزاد دوغارون برگزار شد.

حجت عبدالملکی، مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد به نمایندگی از ایران در این نشست حضور داشت.

منبع: ایراف

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.