ذبیح‌الله مجاهد: ما آشکارا گفتیم که خواهان روابط خوب با جهان هستیم وزارت خارجه قطر نشست دوحه را فرصتی برای گفتگو‌های معنادار دانست روز دوم نشست دوحه ۳ | جهان نگران تعامل با طالبان از نشست دوحه ۳ چه می‌دانیم؟ پیش ثبت نام دانش‌آموزان اتباع آغاز شد (۱۱ تیر ۱۴۰۳) دیوار کوتاه دانش‌آموزان اتباع | وزیر آموزش‌وپرورش: حضور دانش‌آموزان اتباع دلیل تراکم کلاس‌های درس است + فیلم نماینده ویژه رئیس‌جمهور در امور افغانستان: انتقال نگرانی‌های تهران درباره افغانستان، از اهداف ما در دوحه۳ است کوله‌پشتی‌ها و پوستر‌ها | روایت انتخاباتی محمدکاظم کاظمی سخنگوی طالبان: امیدوارم هرچه خیر مردم ایران است از صندوق بیرون بیاید + فیلم حضور باشکوه ایرانیان مقیم افغانستان در پای صندوق‌های رأی در ۵ نمایندگی سیاسی ایران آغاز رأی‌گیری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌ جمهوری اسلامی ایران در شهر مزارشریف افغانستان + فیلم سرکنسول ایران در هرات: پنج نمایندگی ایران در افغانستان فردا شعبه اخذ رای هستند قطار حامل کمک‌های ایران با استفاده راه آهن خواف – هرات به ایستگاه روزنک رسید وزیر دفاع پاکستان: ما از حمایت ایران در مبارزه با تروریست‌ها برخورداریم | اما طالبان اینگونه نیستند هفتمین جشن همدلی مهاجران افغانستانی در مشهد برگزار شد + فیلم تیم ملی کریکت افغانستان در یک قدمی فینال جام جهانی احمد مسعود بر نقش مردم در آینده افغانستان تاکید کرد شرکت‌های ایرانی بهترین گزینه برای سرمایه‌گذاری در معادن افغانستان پیروزی تیم ملی کریکت افغانستان در برابر استرالیا برای نخستین‌بار نصرت حق‌پرست، ورزشکار افغانستانی، دربرابر حریف آمریکایی خود به پیروزی رسید
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

ذبیح‌الله مجاهد: ما آشکارا گفتیم که خواهان روابط خوب با جهان هستیم

  • کد خبر: ۲۳۶۷۹۵
  • ۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۱
ذبیح‌الله مجاهد: ما آشکارا گفتیم که خواهان روابط خوب با جهان هستیم
ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان، در گفتگو با رسانه‌ها، اظهار داشت که فضای عمومی این نشست خوب بود و همه کشور‌ها قول همکاری با افغانستان را دادند.

به گزارش شهرآرانیوز، ذبیح‌الله مجاهد، سرپرست هیئت اعزامی طالبان به نشست دوحه‌۳، بعد از جلسه اول نشست دوحه که شب گذشته برگزار شد، در گفتگو با دویچه‌وله اظهار داشت: افغانستان موقف خود را به شرکت‌کنندگان (نشست دوحه۳) اعلام کرد و حرف‌های آن‌ها را هم شنیدیم. جلسه بسیار خوب پیش رفت.

سخنگوی طالبان در ادامه با بیان اینکه موقف افغانستان آشکار گفته شد، گفت: افغانستان خواهان روابط خوب با جهان است. ما می‌توانیم با این‌گونه تفاهم‌ها، تعاملات و نشست‌ها به افغانستان و مردم آن کمک کنیم. افغانستان تلاش می‌کند نگرانی‌هایی را که کشور‌های جهان دارند، برای ضرورت جامعه از بین ببرد، اما (این) زمان می‌خواهد. آن‌ها (جامعه جهانی) باید به ما زمان بدهند و در این راه به افغان‌ها کمک کنند.

مجاهد ادامه داد: نه این‌گونه که با تحریم‌های اقتصادی و فشار‌های دیگر مردم ما را بیشتر تحت فشار بگذارد. در این باره تا حدودی دیگران را قناعت دادیم و فکر می‌کنم ذهنیت شرکت‌کنندگان را به سمت مثبت بردیم.

سرپرست هیئت اعزامی طالبان به دوحه در پاسخ به سؤال خبرنگار دیگری که پرسید فضای عمومی (نشست دوحه ۳ در روز اول) چگونه بود؟ پاسخ داد: فضای عمومی جلسه بسیار خوب بود. تمام کشور‌ها قول همکاری را دادند. همه به شمول آمریکا گفتند که به افغانستان کمک می‌کنند و طرفدار بخش نظامی و برخورد نظامی نیستند و روحیه کمک به افغانستان در بین تمام کشور‌ها به خوبی وجود داشت. از تمام کشور‌ها تشکر می‌کنم که چنین فضایی را به وجود آوردند.

ذبیح‌الله مجاهد در پاسخ به سئوالی درباره حقوق زنان در افغانستان گفت: بله، این نگرانی‌ها وجود داشت و این موضوع را امارت اسلامی (طالبان) تا حدودی مسئله مردمی می‌داند. (ما) می‌گوییم که این یک مسئله مردمی، یک مسئله افغانی است. ما گفتیم ما خودمان هم می‌خواهیم که برای این موضوع راه حل پیدا کنیم، اما نه به این قیمت که خدای ناکرده جامعه ما دوباره وارد جنگ و ناامنی شود.

مجاهد خاطرنشان کرد: اینجا فضا به‌گونه‌ای بود که بیشتر روحیه همکاری با افغانستان قالب بود. موقف همه این بود که باید با افغانستان کمک شود در بخش جایگزینی برای مواد مخدر، همینطور در بخش اقتصاد و بعضی نگرانی‌هایی که داشتند. بین همه مشترک بود و ما آنها را شنیدیم و ان‌شاءالله روی آن کار می‌کنیم.

سخنگوی طالبان در پایان گفت: ️نظر تمام کشور‌ها درباره افغانستان مثبت به نظر می‌آید؛ چراکه تمام آن‌ها روحیه همکاری دارند و این خبر خوبی است. ما می‌خواهیم که کشور‌هایی که در تعامل هستند. تعامل بیشتری پیدا کنند و کدام کشور‌های که تعامل ندارند به تعامل با افغانستان اهمیت بدهند و در این بخش با مردم افغانستان همکاری کنند.

نشست دوحه ۳ از روز گذشته با حضور نمایندگانی از ۲۰ کشور جهان و سازمان بین‌المللی کار خود را در دوحه قطر آغاز کرد. معاون دبیرکل سازمان ملل متحد میزبانی این نشست را برعهده دارد. حسن کاظمی قمی، نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان و سرپرست سفارت ایران در کابل به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران به دوحه رفته است.

منبع: ایراف

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->