صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

مدیر جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: ۷۰ درصد مادران باردار طی ۶ تا ۱۰ هفته بارداری به مراکز بهداشتی مراجعه کردند و از خدمات مراقبتی بهنگام بهره‌مند شدند. 

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر محمد احمدیان با اشاره به اینکه مراقبت دوران بارداری در هر شهر با استقرار نیروی سلامت و ماما در مراکز بهداشتی و در روستا‌ها در خانه‌های بهداشت و نیرو‌های بهورز، به مادران باردار ارائه می‌شود، خاطرنشان کرد: طی سه ماه ابتدایی سال جاری، از مجموع مادران باردار حدود ۸۲ درصد حداقل یک نوبت مراقبت دریافت کردند و ۷۰ درصد مادران طی ۶ تا ۱۰ هفته بارداری شناسایی شده و تحت مراقبت‌های بارداری بهنگام قرار گرفته‌اند. 

وی با بیان اینکه مراقبت پیش از بارداری نیز برای ۳۰ درصد از بانوانی که قصد فرزندآوری داشتند، ارائه شده است، گفت: در حوزه ارائه خدمات تخصصی مشاوره شیردهی در هر شهرستان یک مرکز با کارشناس آموزش‌دیده مستقر شده که در خدمت مادران دارای فرزند شیرخوار است. 

دکتر احمدیان با اشاره به اینکه شهرستان مشهد به دلیل داشتن ۵ منطقه بهداشتی، ۵ مرکز آموزش شیردهی دارد تا دسترسی مادران به آموزش‌های موردنیاز آسان شود، گفت: در ۲۱ مرکز آموزش شیردهی، از مجموع نوزادان و کودکان شناسایی‌شده در سه ماه ابتدایی سال، ۶۰ درصد نوزادان تغذیه با شیرمادر تا شش‌ماهگی داشتند. 

وی اظهار کرد: تا پایان دوازده‌ماهگی، حدود ۸۸ درصد نوزادان و تا پایان بیست‌وچهارماهگی، حدود ۷۸ درصد تداوم شیردهی از سوی مادر انجام شده است. 

مدیر جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: رسالت مرکز آموزش تخصصی شیردهی، سنجش مناسب، ارائه آموزش و مشاوره مناسب و تداوم شیردهی با شیر مادر است و مواردی که نیاز به شیرخشک احساس شود، در شهر با صدور کوپن و در روستا با ارائه مجوز، دسترسی به شیرخشک میسر می‌شود. 

وی ابراز کرد: درخصوص کلاس‌های هنگام ازدواج نیز از انتهای خردادماه، آموزش‌ها در دو سطح به زوجین ارائه می‌شود. در هر سال، ۲۷ هزار زوج آموزش قبل از ازدواج را دریافت می‌کنند. 

دکتر احمدیان با بیان اینکه شش ساعت آموزش طرح «پیوند ماندگار» در قالب سه مرکز تجمیعی به زوجین ارائه می‌شود، گفت: تاکنون هزار و ۵۰۰ زوج آموزش‌های موردنیاز را دریافت کردند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.