صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

معاون بازرسی و حمایت از مصرف‌کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوی از کشف یک مزرعه استخراج غیرمجاز رمزارز با ۳۲ دستگاه ماینر در محور غرب مشهد خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، بخش‌علی بیاتی‌قله‌زو اظهار داشت: به دنبال رسیدگی به اخبار دریافتی از طریق شهروندان مبنی بر فعالیت غیرمجاز یک مزرعه استخراج ارز دیجیتال در محور غرب مشهد، در قالب گشت مشترک کارشناسان معاونت بازرسی و حمایت از مصرف‌کنندگان اداره کل صنعت معدن و تجارت خراسان‌رضوی به همراه نمایندگان پلیس اماکن استان و حراست شرکت توزیع برق مشهد، در بازرسی از یک واحد صنعتی در یکی از شهرک‌های صنعتی واقع در محور غرب مشهد، ۳۲ دستگاه استخراج ارز دیجیتال (ماینر) شناسایی و کشف شد.

وی ارزش دستگاه‌های استخراج رمزارز مزبور را ۳.۱ میلیارد ریال ذکر و بیان کرد: دستگاه‌های کشف‌شده به اداره کل جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی استان خراسان‌رضوی منتقل شدند و پرونده تخلف برای مالک آن‌ها تنظیم و برای رسیدگی، به اداره کل تعزیرات حکومتی استان ارسال شد.

معاون اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوی تأکید کرد: با توجه به آغاز فصل گرم سال و ایام اوج مصرف برق یکی از مشکلات فعلی اقتصادی، فعالیت‌های مرتبط با استخراج غیرمجاز رمزارز است و دستگاه‌های ماینر، علاوه بر مصرف زیاد برق، باعث ایجاد فشار بیشتر به شبکه، ایجاد نوسان و درنهایت، ایجاد خسارت به لوازم برقی مشترکان می‌شوند.

وی افزود: به منظور حفظ پایداری شبکه سراسری برق در فصول گرم پیش رو، موضوع تشدید مبارزه با قاچاق دستگاه‌های استخراج رمزارز (ماینر) در دستورکار کارشناسان معاونت بازرسی و حمایت از مصرف‌کنندگان در مرکز استان و بازرسان ادارات صنعت، معدن و تجارت شهرستان‌های صمت خراسان‌رضوی قرار گرفته است.

بیاتی‌قله‌زو گفت: هم‌استانی‌های عزیز در صورت مشاهده و اطلاع از مراکز نگهداری دستگاه‌های استخراج رمزارز (ماینر) غیرمجاز، یا هر نوع تخلف اقتصادی، موضوع را از طریق سامانه پاسخگویی ۱۲۴ وزارت صنعت، معدن و تجارت اطلاع‌رسانی کرده تا بازرسان در اسرع وقت به آن رسیدگی کنند.

در سه سال گذشته، بیش از پنج هزار دستگاه استخراج غیرمجاز رمزارز در استان خراسان‌رضوی کشف و جمع‌آوری شده است.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.