صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

طوفان و سیلاب اخیر در ولایت ننگرهار جان ۱۳۰ تن را گرفت و ۴۱۰ زخمی برجای گذاشت.

به گزارش شهرآرانیوز؛ ولایت ننگرهار که در شرق افغانستان قرار دارد روز دوشنبه شاهد وقوع طوفان و سیلاب بود.

دو روز بعد از این حادثه طبیعی بستگان قربانیان سیلاب و طوفان می‌گویند که وضعیت در این ولایت هنوز هم به حالت عادی برنگشته و مردم در ترس به سر می‌برند.

خسارت دیدگان می‌گویند که این حادثه طبیعی باعث ویران شدن سقف خانه‌ها، قطع برق و شبکه‌های مخابراتی شده و آسمان این ولایت هنوز هم ابری است و بیم آن می‌رود که دوباره باران و طوفان از راه برسد

وزارت بهداشت طالبان قبلا اعلام کرده بود که تا عصر روز سه‌شنبه تنها در ننگرهار بیش از ۴۷ تن جان باخته و ۳۵۰ تن دیگر زخمی شده‌اند.

در همین حال سازمان بین المللی حفاظت از کودکان دیروز سه‌شنبه اعلام کرده بود که در اثر بارندگی و سیلاب در ولایت‌های ننگرهار، لغمان و کنر دست‌کم ۴۰ نفر کشته شده و ۴۰۰ خانه نیز تخریب شده‌اند.

بنا بر گزارش‌ها تا هنوز شماری از موسسات غیر دولتی از جمله برنامه جهانی غذا و وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث طالبان به این ولایت رفته و ارزیابی را برای توزیع کمک‌ها به خانواده‌های آسیب دیده آغاز کردند.

این در حالی است که در چند روز اخیر، بارندگی‌های شدید و سیلاب در ولایت‌های ننگرهار، نورستان، کنر، بدخشان، پنجشیر شماری از جاده ها، زمین‌های کشاورزی و باغ‌ها را ویران کرده و خسارات هنگفت مالی را به مردم وارد کرده است.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.