صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: باید بیسوادی قرآنی را در کشور برطرف کنیم و تا همه افرادی که در جامعه اسلامی زندگی می‌کنند، حداقل مهارت روخوانی و روان‌خوانی قرآن را داشته باشند.

به گزارش شهرآرانیوز، در مراسم رونمایی از طرح «حفظ تصویری قرآن کریم» و کتاب «حفظ ماندگار» که عصر امروز در مشهد برگزار شد، حجت الاسلام «نصرالله پژمان‌فر» نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با بیان این که تنها راه مقابله با هجمه گسترده جریان غرب در مقابل اسلام، تمسک به قرآن و بهره‌گیری از فرمایشات اهلبیت (ع) است، خاطرنشان کرد: در تقابل گسترده جریان حق و باطل، جریان باطل با همه توان تلاش می‌کند در برابر این موج گسترده گرایش به مفاهیم اسلام مانع ایجاد کند.

وی افزود: انقلاب اسلامی فارغ از وابستگی به جریان شرق و غرب، به دست مردی الهی پایه گذاری شد که بر تنها مسیر نجات‌دهنده بشر از بحران‌ها که قرآن و اهلبیت (ع) است، تاکید کرد و مردم را به به دین و قرآن و اهلبیت (ع) دعوت کرد.

پژمان‌فر در ادامه گفت: این موج در تمام دنیا مخاطبان فراوانی را به خود جلب کرد که روز به روز هم گسترش پیدا می‌کند و امروز، آثار این موج در قلب اروپا و آمریکا قابل مشاهده است.

وی افزود: همین امر هم عامل اصلی است که موجب شده طی گذشت بیش از ۴۵ سال از پیروزی انقلاب اسلامی، دشمنی‌ها با انقلاب اسلامی ادامه دارد و دشمنان هم تمام همت خود را در این دشمنی گذاشته اند تا مردم از انس با قرآن و اهلبیت فاصله بگیرند

پژمان‌فر خاطرنشان کرد: باید تلاش و مجاهدت کنیم که مسیر نورانی قرآن و اهلبیت در همه زوایای زندگی ما محقق شود و نهضت انس با قرآن باید به عنوان یک جریان گسترده در کشور برقرار باشد.

وی با اشاره به تاکید رهبر انقلاب به حضور حداقل ۱۰ میلیون حافظ قرآن در کشور، این موضوع را از ضرورت‌های توسعهه فرهنگ قرآنی در کشور دانست و گفت: در مجلس شورای اسلامی نیز تلاش کرده ایم حمایت‌های لازم را از این موضوع داشته باشیم تا برنامه‌های قرآنی توسعه پیدا کند.
پژمان‌فر تاکید کرد: باید بیسوادی قرآنی را در کشور برطرف کنیم و همه افرادی که در جامعه اسلامی زندگی می‌کنند، حداقل مهارت روخوانی و روان‌خوانی قرآن را داشته باشند.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از این که در آموزش و پرورش، ساعت‌های زیادی از وقت دانش‌آموزان به عنوان قرآن گرفته می‌شود، اما ثمره‌های نهادینه شدن فرهنگ قرآنی در آنها به وجود نمی‌آید، خاطرنشان کرد: بنده این نکته را به وزیر آموزش و پرورش هم گفته ام که در دوران تحصیل ۱۲ ساله دانش آموزان حداقل ۷۲۰ ساعت برنامه قرآنی وجود دارد. اما متاسفانه حاصل این ساعات، حتی یک مهارت روخوانی و روان‌خوانی در بین دانش‌آموزان نیز نبوده است.

وی افزود: در این عرصه ضعیف عمل کرده ایم و باید برنامه ریزی کنیم. البته متاسفانه در این زمینه چندان امیدی به نهاد‌های رسمی نداریم و آن چیزی که می‌تواند فرهنگ قرآنی را در جامعه توسعه دهد، نهاد‌های مردمی است.

پژمان‌فر با تقدیر از نهاد‌های مردمی که ظرفیت‌های خود را در راستای انس با قرآ در جامعه به کار گرفته‌اند، گفت: باید این مجموعه‌ها با جدیت مورد حمایت قرار بگیرد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.