جمع‌آوری قرآن‌های فرسوده از مساجد مشهد با اجرای طرح «اسماء الحسنی» درباره مصطفی و مجتبی بختی، دو برادر شهید مدافع حرم خون مظلوم معجزه می‌کند قیام برای حکومت یا شهادت؟ عاشورانامه/ منبر هفتم/ محرم ۱۴۴۶ | امام حسین(ع) با پرچم صلح حماسه آفرید پیکر مرحوم سیدجواد حجازی در حرم امام‌رضا(ع) تشییع و تدفین شد (۲۳ تیر ۱۴۰۳) حجاب، الگوی توسعه معنوی و تعالی روایتی از آیین شیرخوارگان حسینی در حرم مطهر رضوی پیش‌بینی حضور ۶ میلیون زائر در دهه نخست ماه محرم در کربلا در انتظار خدمت | خادمان خیمه الانتظار از لذت خدمت برای عزاداران سیدالشهدا(ع) می گویند + فیلم مراسم تشییع، تدفین و بزرگداشت پدر شهیدان حجازی در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود گزارشی از اجتماع بزرگ شیرخوارگان حسینی در حرم امام رضا (ع) | این سربازان کوچک امام زمان (عج) دلدادگی مادران و کودکانشان در مراسم شیرخوارگان حسینی سالن شهدای وحدت مشهد (۲۲ تیر ۱۴۰۳) برگزاری اجتماع بزرگ نوجوانان عاشورایی با عنوان «احلی من العسل» در حرم امام‌رضا(ع) (۲۱ تیر ۱۴۰۳) برگزاری راهپیمایی عفاف‌وحجاب در مشهد (۲۱ تیر ۱۴۰۳) + فیلم ویدئو| خدمت در هیئت، برکت عمر است | روایتی از دلدادگی خادمان هیئت محبان‌الزینب(س) مشهد تشییع پیکر شهید مدافع امنیت در نیشابور (۲۱ تیر ۱۴۰۳) + فیلم آیت‌الله علی نکونام دار فانی را وداع گفت + بیوگرافی برگزاری همایش «شیرخوارگان حسینی» در سالن شهدای وحدت مشهد (۲۲ تیر ۱۴۰۳) خانه‌ای با در‌های باز رو به آسمان
سرخط خبرها

جمع‌آوری قرآن‌های فرسوده از مساجد مشهد با اجرای طرح «اسماء الحسنی»

  • کد خبر: ۲۳۹۰۰۹
  • ۲۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۹
جمع‌آوری قرآن‌های فرسوده از مساجد مشهد با اجرای طرح «اسماء الحسنی»
معاون فرهنگی‌اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان‌ گفت: جمع‌آوری و بازیافت کُتب قرآن و ادعیه بدون‌استفاده یا مستهلک و همچنین اسماء متبرکه از مساجد شهر مشهد در طرح «اسماء الحسنی» و در راستای حفاظت از محیط‌زیست اجرایی می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، حجت‌الاسلام امیرحسین احمدنیا با اشاره به نشست هم‌اندیشی معاونت فرهنگی‌اجتماعی امور مساجد با مدیریت پسماند شهرداری مشهد و نیز شرکت «آدیش الکترونیک آویژه شرق» با موضوع همکاری در طرح «اسماء الحسنی» افزود: یکی از موضوعات مهم جامعه توجه به محیط زیست است و بر همین اساس رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید کردند که محیط زیست موضوعی تشریفاتی نیست، بلکه موضوعی حیاتی برای جامعه اسلامی به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: این آمادگی در زمینه حفظ محیط زیست که مسئله‌ای مهم و پیشگیرانه است، وجود دارد تا با سایر ارگان‌های مربوطه نیز برای اجرای طرح اسماء الحسنی همکاری کنیم.

معاون فرهنگی‌اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان‌ بیان کرد: در ادامه طرح اسماء الحسنی با همکاری ائمه جماعت مساجد، آموزش‌های زیست‌محیطی لازم در اختیار آنان قرار می‌گیرد تا از مشکلات موجود در این زمینه پیشگیری شود.

وی با اشاره به پیوند بین مسجد و امور عام‌المنفعه اظهار کرد: بنیان‌گذار انقلاب اسلامی و رهبر معظم انقلاب، مسجد را نهاد محوری جامعه اسلامی می‌دانند، همان‌گونه که نبی مکرم اسلام(ص) نیز اداره حکومت را از مسجد انجام می‌دادند.

حجت‌الاسلام احمدنیا افزود: معتقدیم هر مسئله‌ای که نظام اسلامی با آن روبه‌رو است، باید با مسجد پیوند داشته باشد و مساجد برای حل آن تلاش کنند.

وی اظهار کرد: در این راستا، ۲۳ تشکل در مساجد استان‌های خراسان فعال هستند و با توجه به نگاه مدیریت مرکز رسیدگی به امور مساجد که در هر زمینه سازمان تخصصی آن هم حتماً باید پای کار بیاید، این تشکل‌ها با همکاری ارگان‌هایی مثل قوه‌قضائیه، استانداری، ادارات کل استان، شهرداری و دیگرمراکز دولتی و خصوصی مشغول فعالیت است.

طرح اسماء الحسنی و منزلت قرآن کریم

معاون فنی و اجرایی مدیریت پسماند شهرداری مشهد نیز گفت: یکی از نیاز‌های اصلی کلانشهر مذهبی مشهد رعایت اصول و نگه‌داشتن شأن و منزلت قرآن کریم و اسماء متبرکه است.

فرهاد ذبیحی بیان کرد: طرح اسماء الحسنی که در نشست‌های متعدد، کارشناسی شده و زوایای فقهی و فنی آن بررسی شده، در این راستا راهگشاست.

وی افزود: اجرای این طرح نشان داد که باید در بسیاری مسائل، از همکاری علما و مساجد شهر مشهد استفاده کرد تا به نتایج مطلوب برسیم.

طرح اسماء الحسنی به صورت آزمایشی در ۲۰ مسجد شهر مشهد اجرا شده است.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->