صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

سنتکام: عملیات آمریکا علیه یمن در حال شکست است

  • کد خبر: ۲۳۹۹۴۰
  • ۳۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۲
یک رسانه آمریکایی از نامه محرمانه رئیس سنتکام به وزیر دفاع این کشور درباره ناکامی برای مقابله با حمایت‌های یمن از فلسطین خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، «پاسخ‌های قوی‌تر ایالات متحده علیه حوثی‌های یمن» درخواستی که رئیس سنتکام از وزیر دفاع آمریکا درخواست کرده است.

وال استریت ژورنال روز جمعه خبر داد که مایکل کوریلا رئیس سنتکام اخیرا درباره عملیات نظامی آمریکا برای مقابله با ارتش یمن، یک نامه محرمانه به وزیر دفاع آمریکا لوید آستین نوشت.
وی هشدار داد که عملیات آمریکا علیه جنگجویان حوثی در یمن در ایجاد بازدارندگی در برابر حملات به کشتی‌های بین‌المللی در حال «شکست خوردن» است.

واشنگتن به بهانه تامین امنیت کشتیرانی بین‌المللی در دریای سرخ، یک ائتلاف دریایی با تعدادی از متحدان و شرکای خود ایجاد کرد تا جلوی حمایت ارتش یمن از مردم فلسطین را بگیرد.

ارتش یمن در اعتراض به نسل‌کُشی در غزه، در ابتدا حملات به کشتی‌های اسرائیلی و به مقصد رژیم صهیونیستی را در دستورکار قرار داد و سپس به سراغ حملات به عمق خاک فلسطین اشغالی از جمله حمله پهپادی اخیر علیه تل‌آویو رفته است.

نامه کوریلا به آستین در شرایطی خبرساز شده که تنش‌ها بین روسیه و آمریکا بر سر اوکراین شدت گرفته است. رئیس‌جمهور روسیه اول تیرماه هشدار داد که مسکو حق ارائه تسلیحات به دشمنان غرب را برای خود محفوظ می‌دارد.

در گزارش وال استریت ژورنال ادعا شده که نهاد‌های اطلاعاتی آمریکا دریافته‌اند که ولادیمیر پوتین «در حال بررسی تسلیح حوثی‌های یمن به موشک‌های کروز ضد کشتی است».

منبع: فارس

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.